is het mogelijk om zelf een hardeschijf helemaal leeg te gooien?

ik heb in mijn pc een harde schijf zitten. Alleen door wat installeer problemen van verschillende programma's doet geen een programma het meer op mijn pc. Dus wil ik mijn harde schijf helemaal leeg gooien zodat alle bestanden en Windows er van af zijn. is dit mogelijk en zo ja hoe doe ik dat dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En wil je dan opnieuw beginnen? Als dat zo is dan hoef je het antwoord van ton54 niet te volgen, want de installer van Windows heeft de mogelijkheid al de partities van de HD opnieuw in te delen, en daarop de (schone)installatie te doen.

Antwoorden (2)

Iedereen kan zijn harde schijf wissen met het gratis programma Darik's Boot and Nuke. Ga naar www.dban.org en klik op Download DBAN. Je downloadt een iso-bestand dat je op een cd kunt branden (met de optie 'image branden' in een brandprogramma). Stop de gebrande schijf in de speler en herstart de pc. Je krijgt een menu met verschillende wismethoden. De simpelste is Quick erase. Typ 'quick' en druk op [Enter]. Het wissen kan lang duren, afhankelijk van de grootte van de harde schijf. Na het wissen moet je het besturingssysteem opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
waarom niet bij de command prompt, format c:?
Of werkt dat niet meer bij de moderne schijven?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat werkt idd niet.
Je hoeft hem niet leeg te gooien, installeer gewoon Windows opnieuw als een nieuwe installatie, dan word alles gelijk opgeschoond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mits je dat aangeeft dat te willen, anders wordt het een migratie hè? (windows.old foldertje enzo...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je windows installeert als nieuwe installatie zet hij deze naast de oude windows zo krijg je 2 besturingssystemen naast elkaar je moet eerst de oude verwijderen anders ga je problemen krijgen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ton54
Nee je kan gewoon alles wissen tijdens de installatie. Ik heb van mijn leven zoal tientallen keren Windows schoon geïnstalleerd.