is het mogelijk om zelf een hardeschijf helemaal leeg te gooien?

ik heb in mijn pc een harde schijf zitten. Alleen door wat installeer problemen van verschillende programma's doet geen een programma het meer op mijn pc. Dus wil ik mijn harde schijf helemaal leeg gooien zodat alle bestanden en Windows er van af zijn. is dit mogelijk en zo ja hoe doe ik dat dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Iedereen kan zijn harde schijf wissen met het gratis programma Darik's Boot and Nuke. Ga naar www.dban.org en klik op Download DBAN. Je downloadt een iso-bestand dat je op een cd kunt branden (met de optie 'image branden' in een brandprogramma). Stop de gebrande schijf in de speler en herstart de pc. Je krijgt een menu met verschillende wismethoden. De simpelste is Quick erase. Typ 'quick' en druk op [Enter]. Het wissen kan lang duren, afhankelijk van de grootte van de harde schijf. Na het wissen moet je het besturingssysteem opnieuw installeren.

Bronnen:
https://www.consumentenbond.nl/laptop/hard...

Je hoeft hem niet leeg te gooien, installeer gewoon Windows opnieuw als een nieuwe installatie, dan word alles gelijk opgeschoond.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100