hoeveel mb bevat een mijn videokaart het is de Intel HD Graphics 520?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
2.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kaart die jij noemt heeft geen 'dedicated graphics memory' en ook geen eDRAM cache maar heeft direct toegang tot de geheugenkaarten die erin zitten (2x 64bit DDR3L-1600 / DDR4-2133). Welke geheugenkaarten er in jouw 520 zitten kan alleen jij ontdekken. Een DDR4 geheugenkaart ziet er zo uit:
https://www.pccomponentes.com/samsung-ddr4-2133-pc4-17000-8gb-cl15
Er zit een stikker op geplakt waarop staat hoeveel geheugen er inzit
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dus eigenglijk moet ik gewoon f kijken als ik hem ga kopen hoeveel opslag hij heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Bart: Je snapt 'm niet... Er is geen kaart, die IntelHD zit in je processor... En waar die processor in zit bepaalt je aantal MB's geheugen. Dus hoeveel RAM zit er in het laptop waar deze proc in zit? Nou dat wordt dus gedeeld... een beetje door de processor, en een beetje door de grafische eenheid van de processor. Grote grafische kaarten zoals je die kent uit PC's hebben eigen geheugen chips en zijn dus niet afhankelijk van de RAM die het totale systeem bezit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ben van plan de: ACER Aspire ES1-572-56KU
laptop kopen.
en ik heb het plan om de game construction simulator te gaan spellen maar ik weet niet helemaal of grafische kaart goed genoeg is want is wat onduidelijke. wie helpt mij verder?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@nganzenveer in mijn latop zit een DDR3L dus hoe groot is hij dan?

Antwoorden (1)

Je kan in jouw geval niet echt spreken van een "videokaart". De GPU (Graphics Processing Unit) zit samen met de CPU op het moederbord. Het geheugen dat de Intel HD graphics gebruikt kan je meestal gewoon instellen. Lees

http://decomputer.be/alles-over-intel-hd-graphics/

Let op het aantal MB videogeheugen alleen is niet bepalend voor de prestaties. De Intel HD Graphics 520 is best wel ok qua prestaties. Je kan er perfect zonder problemen Construction Simulator 2015 mee spelen.