Hoe kun je de instellingen van je toetsenbord wijzigen?

Wanneer ik het aanhalingsteken indruk en dan de letter 'e' kreeg ik een é. Als ik er nu op druk krijg ik automatisch een dubbel aanhalingsteken ''.

Iemand enig idee hoe ik het kan wijzigen en/of uitzetten? Ik heb al in Windows 7 bij de toetsenbord instellingen gekeken, maar ik kom er niet helemaal uit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is trouwens een 'gewoon' toetsenbord. En ik moet zeggen dat ik ook niets bijzonders heb gedaan, zelfs ook niet met ctrl+alt toetsencombinaties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.8K

Het beste antwoord

Misschien toch per ongeluk de Ctrl toets geraakt.
Probeer eens Ctrl Shift? Denk dat-ie dan weer normaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat bij mij wel eens helpt is: Alt + Shift
Of dit je probleem oplost, durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel eerst vast welk type toetsenbord je hebt. Als de toets helemaal links bovenaan een @ bevat, dan heb je een Nederlands toetsenbord. Staat daar een ~ teken , dan heb je een US toetsenbord.
Nu kun je gaan naar je control panel , regional and language options, dan naar tabblad languages, dan op details klikken. Daar eerst de juiste toevoegen en dan de verkeerde verwijderen (als er maar 1 staat kun je hem niet verwijderen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als bovenstaande niet helpt kun je ook nog oplossen via je start, control panel (weet niet hoe het in het Nederlands heet, maar daar waar je bijv. ook je bureaubladachtergrond kan wijzigen); je gaat naar landen en taalopties, tab taal, details en dan moet je qua keyboard United States-International kiezen. herstart je computer en dan moet het weer goed werken.
12 jaar geleden
heb je ook al naar de taal van je toetsenbord gekeken? Hij staat misschien op Nederland ingesteld. Dat moet in de meeste gevallen VS zijn.

hiervoor ga je naar start/configuratiescherm
en dan onder klok,taal, regio staat "Toetsenborden of ander invoermethode wijzigen". klik hier op.
en dan klik je op "toetsenbord wijzigen". Hier kun je zien op welke taal je toetsenbord staat.

Let wel op dat je niet de invoertaal veranderd. Als het niet helpt zet het dan wel even terug naar het ouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry voor dubbel antwoord, dit is geplaatst toen ik bezig was.