is er een website of een manier waarop je kan zien of alle pc onderdelen in je pc goed samen werken?

ik ben begonnen met het bouwen van mijn eigen pc en ik heb al alle onderdelen besteld die in de pc gaan maar ik vroeg me af of er op een of andere manier te zien is of alles goed samenwerkt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
8.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gebrukte vroeger vaak de alternate PC builder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.alternate.nl/pcbuilder

Antwoorden (2)

Ja, daar zijn er meerdere van. Mijn persoonlijke favoriet is http://pcpartpicker.com. Heerlijke website. En nee ik heb geen belangen, ik ben gewoon een tevreden gebruiker.

Er zijn er ongetwijfeld nog veel meer maar ik heb nooit wat anders nodig gehad :) Vooral de gedetailleerde informatie over mogelijke compatibility problemen zijn enorm behulpzaam, zoals bijvoorbeeld dat je RAM hebt dat niet de maximum snelheid draait die je moederbord aankan of vice versa.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een andere optie naast partpicker is om gewoon naar een website te gaan van een bedrijf dat PC's in elkaar zet zoals Artcticsecrets. Deze bedrijven hebben een uitgebreide keuze aan onderdelen en je kan door middel van de tool die ze hebben je PC helemaal in elkaar zetten. Als je dit heb voltooid geeft deze tool ook aan of er compatibiliteitsproblemen zijn. Zijn deze er niet dan weet je in ieder geval zeker dat je die onderdelen ergens kan bestellen bij Alternate ofso en dat je geen problemen gaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is een aparte werkwijze. Je conformeert je dan eerst aan de enorm beperkte keuze van een halfsamengestelde gamePC (een moederbord of 4, 3 kleuren behuizing, 5 HDD's ofzo) en dan ga je naar Alternate, die nota bene zelf een PC-buildertool hebben (die je dus links laat liggen) om vervolgens daar de paar mogelijke onderdelen te bestellen, terwijl ze er honderden verkopen. https://www.alternate.nl/pcbuilder
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet dat alternate een PC builder heeft en vindt die niet zo goed als dat sommige andere websites hem hebben. Daarnaast hebben websites als arcticsecrets tegenwoordig een groot aanbod aan onderdelen en een gratis livechat waar je alles aan kan vragen (ook de onderdelen die ze dan niet hebben). Nog maals er zijn meerdere wegen die naar Romé leiden en klaarblijkelijk kies jij altijd de weg die bij mij uitkomt aangezien je constant de drang voelt om te reageren op wat ik zeg... @MrTomaat
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik reageer op iedereen die wat vreemds zegt in mijn ogen. Maar waar is dat grote aanbod aan onderdelen dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In plaats van dat je iets zegt wat waarde toevoegt aan de vraagsteller, moet je overal nutteloos op reageren. Als je graag het aanbod wilt weten ga je toch kijken, dat hoe ik je niet allemaal te vertellen neem ik aan. En precies "in jou ogen" niet dat iets voor jou gek klinkt betekend dat het een heel raar antwoord is..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is niet nutteloos. Jij geeft een methode. Deze lijkt mij onhandig, en nog onhandiger voor de vrager. Als ik de vrager ervan kan overtuigen dat "mijn"* methode beter is, dan is dat waardevol (tenminste als die methode ook daadwerkelijk beter is). Als jij echter jouw methode beter kan verwoorden in de reacties, zodanig dat ik ook overtuigd raak van jouw methode (wellicht niet voor mijzelf, maar voor anderen), dan is dat ook weer winst. *Of die van Sadbunny, namelijk een builder die begint met "onbeperkte" keuze. Ondertussen snap ik al meer je punt, dat had ik niet gedaan als ik geen reactie had geplaatst, welke jou getriggered had tot meer uitleg. Voor iemand met weinig verstand van alle onderdelen is een vooropgezette build wellicht overzichtelijker. "Als je graag het aanbod wilt weten ga je toch kijken," Ja waar dan? Ik zie dat aanbod dus nergens, dat kan ik enkel zien als ik een al verzonnnen build aanklik, en dan wat ga wijzigen. Ik wil zien wat AL hun CPU's zijn in een oogopslag. Dat is dus wat me tegenstaat in die methode.