Ik wil mijn router aansluiten op de pc en zo WiFi uitzenden, kan dit?

Ik en mijn vriendin zijn verhuist. Nu moeten we tot 11 februari wachten op een nieuwe aansluiting van KPN. Daarom mogen we op de WiFi verbinding van de winkel waar we boven wonen. Deze verbinding is nu niet optimaal en niet te bereiken in het hele huis. Nu vraag ik me af of we de router aan kunnen sluiten op de pc en zo WiFi uitzenden. Zodat we in het hele huis internet hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou in sommige gevallen mogelijk moeten zijn. Welke versie van besturingssysteem draait er op de computer waar het over gaat? Let wel: je moet de computer bekabeld kunnen verbinden met de router en niet draadloos anders werkt dit niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik windows 7. Ik heb de PC via WiFi verbonden met het netwerk van de winkel. Ik heb 2 WiFi sticks. Ik heb ook via een ADHOC geprobeerd maar dat wil niet.

Antwoorden (2)

Als je jouw router in hetzelfde netwerk plaatst als de ondergelegen winkel en je de DHCP uitschakelt is het wel voor elkaar te krijgen dat deze als een soort versterker gaat werken. Je hoeft de router dan niet op de computer aan te sluiten ( behalve als je hem bekabelt wilt gebruiken natuurlijk).
Gezien de wijze waarop je de vraag echter formuleert vrees ik dat je eerder je aansluiting hebt dan dat je het voor elkaar hebt gekregen. Je hebt er best wel wat kennis van netwerken voor nodig, en daarnaast ook nog eens de medewerking van de winkeleigenaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, een router is een router en een draadloze router is een router met een ingebouwd draadloos accespoint. Gebruik op andere methodes is afhankelijk van de instellingsmogelijkheden. En behalve bij de hele dure routers zijn deze meestal pover.

In praktijk zijn er wel een aantal ideetjes. Maar in feite zal je je pc sowieso moeten wijsmaken dat het de internetverbinding moet doorgeven. Hoe dat hardwarematig dan geregeld wordt kan je overlaten aan je eigen fantasie.

Maar in principe zou dat ad hoc netwerk gewoon moeten werken. Is dat niet het geval, dan is een en ander waarschijnlijk verkeerd ingesteld. Zoek eens naar een artikel over netwerkproblemen oplossen. Zo'n dingen zouden daar moeten tussen staan.

Maar eerlijk gezegd vraag ik mij niet af of het niet meer moeite kost om nu dit tijdelijk speciaal netwerk op te zetten dan gewoon even alleen gebruik te maken van de pc waar je nu wel internet op hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met DD-WRT zijn de functionaliteiten uit te breiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
DD-WRT installeren is nooit zonder risico. En dus kan je je afvragen of dit de moeite waard is voor tijdelijke situatie...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm, voor een tijdelijke situatie niet. Maar voor een langdurige situatie biedt DD-WRT meer voordelen dan risico. Je moet gewoon alles doorlezen en dan heb je ook (nauwelijks) kans dat het misloopt.