Hoe kan ik een USB weer samenvoegen?

Ik heb laatst een USB geformatteerd voor een besturingssysteem en toen heb ik hem weer geformatteerd. Nu is er ~6GB vrije ruimte en is de USB-stick van 8GB naar 1,1GB gegaan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
5.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alle partitities weghalen, en opnieuw formatteren.

Antwoorden (1)

Dit is simpel.

Op Windows, druk op start en typ in "cmd".
Run het bestand als administrator.
Typ in het commando scherm "diskpart" in en wacht tot dit geladen is.
Typ nu "list disk".
Identificeer welke "disk" jouw USB stick is.
Typ "select disk (nummer van de USB stick)" zonder de haakjes.
Typ nu in "clean".
Typ hierna in "create partition primary".

Hierna zal de USB stick verschijnen en

Of al werken

Of er komt een schermpje die je verteld dat je de stick moet formatteren. Doe dit. Hierna heb je de volle opslagruimte weer terug. Dit probleem doet zich voor doordat na het formatteren voor jouw besturingssysteem, er een partitie niet door Windows (kan) word(en) gelezen. Door de USB leeg te maken met diskpart verwijder je ook de kapotte partitie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Let wel op dat je hiermee alles op de USB stick verwijdert. Als er belangrijke bestanden opstaan, is een backup aangeraden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Op Windows, druk op start en typ in "cmd"."
Ehm, waar dan? "Run het bestand als administrator. "
Ehm, welk bestand dan? "Typ in het commando scherm "diskpart" in en wacht tot dit geladen is."
Ehm, welk commando scherm dan?