'Kan ik mijn processor vervangen?

Ik wil graag mijn processor vervangen, maar ik weet niet of dit kan.

dit zijn mijn specs

besturingssysteem: windows 10

Processor: AMD AMD A6-4400M
Trinity 32nm Technologie

Ram: 4,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 801MHz

Moederbord: Hewlett-Packard 184B (Socket FT1)

Grafische kaart: Generic PnP Monitor (1600x900@60Hz)
512MBATI AMD Radeon HD 7520G (HP)

Opslag: 232GB Samsung SSD 750 EVO 250GB (SSD)
465GB ASMT 2115 SCSI Disk Device (USB (SATA))

Optische schijven: hp DVD-RAM UJ8B1

Geluid: IDT High Definition Audio CODEC

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom wil je een andere?
En welke wil je dan, de snelste die het moederbord aan kan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laptop?
Dan wordt het een iets lastiger en soms verstandiger om er maar gewoon af te blijven.
Ik kan over dit moederbord ook maar weinig vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Behalve de specificaties... Welke laptop (merk/model) is het überhaupt?

Antwoorden (1)

Nee dat kan niet, op een laptop zijn CPU's in de regel vastgesoldeerd. Als je ja PC uit wil breiden na je aankoop, moet je een desktop nemen.

Toegevoegd na 20 uur:
Hier het definitieve bewijs dat de CPU gesoldeerd os op het mobo.

https://en.wikipedia.org/wiki/Socket_FT1
The Socket FT1 or >>>BGA413<<< is a CPU socket released in January 2011 from AMD.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
BonBonvanJohn
7 jaar geleden
Nee een cpu van een laptop is doorgaans prima te vervangen. Je moet wel rekening houden met de aansluiting van de cpu (socket). jouw cpu is socket FS1. Dus je kunt je cpu vervangen door een betere met socket FS1. Wat je meestal niet kunt vervangen in een laptop is de grafische chip, die zit vastgesoldeerd aan het moederbord. Let wel als je besluit om de cpu te vervangen, het is een hele klus om je laptop te demonteren. Je moet echt weten waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@BonBonvanJohn
Weet je wat BGA betekent?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ball_grid_array
De meeste laptop hebben BGA vastgesoldeerde CPU's. En in de praktijk betekent dat:
https://www.youtube.com/watch?v=YGnSyQ7erws https://en.wikipedia.org/wiki/Socket_FT1
The Socket FT1 or >>>BGA413<<< is a CPU socket released in January 2011 from AMD. Er zijn wel laptops met PGA, maar die zijn zover ik weet in de minderheid.