Hoeveel watt voeding heb ik nodig voor de Asus Radeon R7 360 OC-2Gb?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

Dat hangt helemaal af van de rest van je configuratie.
Ik raad je aan om eens te google'n op "power supply calculator".
Je krijgt meerdere hits van verschillende bronnen (vooral psu fabrikanten natuurlijk!)

Probeer er een paar, dan krijg je een richtlijn. Ga daar iets boven zitten dan heb je wat overhead. Als je spot-on gaat zitten dan heb je kans dat je vroeg of laat iets beschadigt.

Voor het prijsverschil moet je zeker niet gaan beknibbelen op de voeding. Ik had voor mijn kaart (plus de rest van mijn pc natuurlijk) ongeveer 500 Watt nodig, dus ik heb een 750 Watt voeding gekocht. Scheelde maar een tientje of zo, en ik kan zonder zorgen nog meer componenten inbouwen.

Sukses!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een goede 500-550 watt voeding moet volstaan. Omgerekend heeft deze videokaart zo'n 396 watt nodig van de 12v rail. Een goede voeding zorgt ervoor dat de 12 v rail voorzien wordt van genoeg spanning. Let er dus bij de aanschaf op dat er minimaal (liefst meer) 33A op de 12 rail staat.

Kies je er toch voor om een mindere/goedkopere voeding aan te schaffen, speel dan op safe en koop een hoger wattage voeding.