Kan ik mijn laptop upgraden?

Ik heb een laptop van HP gekocht begin 2011.

Helaas kan mijn laptop een game wat ik heel graag speel niet aan. Een nieuwe laptop kopen om een game te spelen vind ik ook weer te duur. Dus ik dacht om de CPU en de videokaart van mijn laptop te upgraden. Maar is dat mogelijk?

Specificaties:

Laptopmodel: HP G62-b05SD
CPU: Intel Core i3 M350
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5470
RAM: 4 GB

Ik wil de CPU upgraden naar een i5
En de videokaart naar een videokaart met 2 GB videogeheugen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Moederbord: Hewlett-Packard 143A

7 jaar geleden
in: Hardware
2.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor gamen is de videokaart het belangrijkste maar deze is op het moederbord gesoldeerd en die krijg je met een huis-tuin-en-keuken-soldeerpistool er niet uit. Ook zijn er veel verschillende versies i5 dus daar zit de winst ook niet... Ik zou er maar vanaf zien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook een CPU zit 9 van de 10 keer vast aan het mobo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gamers moeten eens leren dat ze gewoon een desktop aanschaffen. Een laptop is altijd binnen een paar jaar* waardeloos als het op gaming aankomt en dan kan je in de regel niets upgraden wat interessant is (CPU of GPU). Desktop
goedkoper
uitbreidbaar
groot scherm
sneller
gaat langer mee *Of gelijk, hoeveel mensen klagen over Intel HD grafische kaart is ook te mooi voor woorden.
Eric1993
7 jaar geleden
@MrTomaat Ik heb al een pc van 2 jaar oud op mijn slaapkamer. Daar werkt de game goed op. Maar het is handig als ik ook een laptop heb als ik in de woonkamer wil spelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan zal je voor die keren een andere laptop aan moeten schaffen. Met een goede GPU en CPU.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of je game streamen van je desktop naar je laptop. Desnoods via iets als teamviewer.

Het beste antwoord

Je kunt de CPU van je labtop niet upgraden. Dat is een SMD-ding en daar heb je hele speciale apparatuur voor nodig om het te desolderen. De video-processor zit meestal ook zo vastgezet. Dat is het nadeel van een notebook, je kunt bijna niks wijzigen of uitbreiden. Met een beetje geluk kun je er een SSD in zetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je wél kan upgraden aan je laptop is de RAM/werkgeheugen (4GB is zelfs voor een 'normale' laptop eigenlijk kantje boord). En (zoals hierboven genoemd) de HDD er uit halen (als dit lukt) en vervangen met een SSD.

Dan heb je een goed snel werkende laptop, waar je nog jaren je huiswerk op kan maken.

Gaming-laptop was het vanaf het begin eigenlijk niet als ik naar de specificaties kijk.
Dus dat kan het ook nooit worden. Een hele omslachtige manier om een gaming GPU te gebruiken is een externe GPU aanschaffen (maar die kosten minstens een paar honderd euro) en dan heb je nog het probleem vd processor die te traag is. Sterker nog, jouw snellere GPU zal nog meer rekenkracht gebruiken van je CPU, waardoor je nóg verder van huis bent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Link van een externe GPU die op alle laptops past, en niet op speciale laptops gaarne...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.paradigit.nl/tips/videokaarten-fanatieke-gamer-of-aspirant-foto-en-videobewerker/ Link is van een ICT-webshop.
Zie het onderste kopje genaamd 'videokaart prestaties'. Deze externe videokaarten passen op iedere laptop (oftewel je hebt varianten met VGA en/of DVI en/of HDMI aansluiting).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee. Lees ook verder: 'Intern' en 'extern' is in dit geval niet dat de ene variant in uw PC of laptop zit en de andere erbuiten geplaatst wordt. De benaming heeft te maken met het feit dat de interne kaart niet te vervangen is want deze zit vaak bij de hoofdprocessor inbegrepen of is vast gesoldeerd. Een externe kaart is los te plaatsen en kan eventueel vervangen worden, mocht u bijvoorbeeld hogere eisen aan de prestaties gaan stellen. Heel slecht gebruik van het woord extern, men bedoelt eigenlijk dedicated vs iGPU. Deze externe videokaarten passen op iedere laptop (oftewel je hebt varianten met VGA en/of DVI en/of HDMI aansluiting). Nee dan snap je niet wat er bedoeld wordt in dat verhaal. Geef maar een link naar een ECHT product wat jij in je hoofd hebt. Er bestaan echte externe GPU's voor laptops, maar die zijn alleen voor hele specifieke laptops, met een speciale aansluiting. Er bestaan verwisselbare GPU voor in laptops (zoek op MXM). Wat jij nu lijkt te beweren. Pak een willekeurige laptop, koop een extra stuk hardware, sluit dat aan. > extra GPU kracht. Bestaat voor zover ik weet niet. Vandaar de vraag om een link naar een product.
Eric1993
7 jaar geleden
@MrTomaat Het is dus niet mogelijk dat ik de videokaart in mijn laptop ATI Radeon HD Mobility 5470 wat is doorgebrand, te vervangen door een andere videokaart? Sinds de videokaart is doorgebrand gebruik ik de Intel HD Graphics, maar gamen is nu helemaal niet meer mogelijk
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het al een vervangbare GPU is dan nog doe je dat niet even zomaar zelf. Ten eerste kom je er niet aan. Ten tweede krijg je hem niet los. De enige optie zou dan zijn hem te laten repareren waar hij vandaan komt, maar de laptop is al oud. Externe GPU aansluiten kan niet (bestaat niet behalve voor speciaal daarvoor gemaakte laptops). Volgens mij is het dus een verloren zaak.