Na reparatie een kleinere harde schijf - mag dit?

Ik heb een paar weken geleden mijn laptop verstuurd voor reparatie naar Acer. In deze laptop zit normaal een harde schijf van 1000 gb, maar deze is kapot gegaan. Toen ik mijn laptop terugkreeg kreeg ik later pas door dat ze er een harde schijf van 500 gb in hebben gestopt. Mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
ronron1212
7 jaar geleden
Hoe oud was de pc en heb je er voor moeten betalen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, dit mag niet. Tenminste, ik neem aan dat je dit niet hebt afgesproken...
Je kunt wellicht het beste gewoon contact opnemen met de winkel/het hoofdkantoor en de situatie uitleggen. Hoop wel voor je dat je een bon of factuur hebt van de aankoop (!), want dat praat altijd gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk kunnen ze er niet zo maar een kleinere schijf in stoppen. Controleer even of het niet gewoon nog steeds een 1000 gb disk is maar alleen met een 500 gb partitie erop. (Misschien vanuit een image teruggezet of zo...) Dan hoef je alleen nog maar je partitie te vergroten naar de maximale grootte. (Als je niet weet hoe dat werkt, ga er dan niet zelf aan rommelen maar vraag een kenner.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou ja, ik bedoel het kan wel zo maar natuurlijk, maar het is niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet of het mag, maar ik zou er in ieder geval niet tevreden mee zijn en zo snel mogelijk de klantenservice contacteren.

Antwoorden (1)

Nee, niet zomaar. Als dit gebeurt in overleg, dan is er niets aan de hand, maar zonder overleg dient de laptop dezelfde capaciteit te hebben.
jc54