Hoe krijg ik automatisch verbinding met de wifi repeater als ik nog verbinding heb met de router?

Ik heb vandaag een wifi repeater ingesteld om betere wifi in de tuin te hebben. Werkt allemaal prima ik zou alleen graag willen dat mijn verbinding automatisch overgaat op de repeater.

Als ik nu vanuit huis naar buiten ga blijf ik verbinding houden met het signaal vanuit huis. In de tuin wil ik het signaal vanuit de repeater oppakken omdat het sneller is. Dit gaat niet vanzelf. Ik moet dus elke keer als ik naar buiten ga de repeater aanklikken in wifi instellingen.

Is er een manier om automatisch van verbinding te switchen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
3.2K

Antwoorden (1)

Helaas een echte betrouwbare optie is er daarvoor niet
aangezien je dan zou moeten instellen dat hij moet gaan zoeken naar een beter signaal als er nog verbinding is met het mindere signaal dat hij toch in stand zal willen houden.
Er is naar mijn weten ook niet echt een optie in de meeste laptops netwerkkaartjes om in te stellen dat wanneer een signaal onder en bepaalde sterkte komt dat hij dan moet switchen.
ook al geeft het signaal toch verbinding. dat doet hij echt alleen als het signaal echt te zwak is.

bovendien is het ook uit veiligheid dat dat niet gebeurd
ander zou je ongemerkt kunnen switchen naar een netwerk dat niet veilig is
nu kan dat altijd nog wel maar niet per default anders maakt je je het hackers/snoopers wel erg gemakkelijk (dat terzijde)

Het switchen duurt echt niet lang als je het handmatig doet.

denk dat je er snel genoeg aan went
capthavoc