Recht op een nieuwe router bij KPN?

Ik heb een ThomsonTG789vn die dus ondertussen al redelijk gedateerd is.
Nu weet ik best veel van computers en internet enz.. en ook na research op internet heb ik alle instellingen zoals ze horen, maa toch vind ik dat de router het niet (meer) op z'n volle kunnen werkt.
Ik kan bijvoorbeeld niet eens normaal gamen zonder haperingen en dat is niet echt iets van deze tijd natuurlijk. (En nee, ik heb geen mogelijkheid om de ps3 op LAN aan te sluiten).

Wat kan ik hier verder aan doen, heb ik bijvoobeeld recht op een nieuwe wirelees router die nieuwer is en die wel snel internet kan bieden? Na internetspeedtests(op meerdere devices) kom ik steeds uit op:
Ping 24, downloadspeed 6 mb/s, uploadspeed 0.48 mb/s.

Oja, nog een ding, poorten openen gaat ook niet. Ik zet ze open maar er gebeurd niks. Ook dit zou aan de router liggen heb ik uit meerdere bronnen vernomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon ff bellen met kpn., vertel ze het probleem en dat je nog een oud modem hebt.. Vaak doen ze niet moeilijk en krijg je een nieuwe

Het beste antwoord

Afhankelijk van het abonnement dat je bij KPN hebt afgesloten, hebben zij te zorgen voor een passend modem. Dit kan een modem/router zijn. maar het kan ook alleen een modem zijn waarbij je zelf voor de router moet zorgen.
Dus als je een abonnement het voor 100 Mbs, moeten zij er voor zorgen dat je deze snelheid ook kunt halen. Daar betaal je immers voor.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, bedankt!