Is het erg als mijn externe harde schijf heet wordt als ik hem aan doe?

Ik hem een externe harde schijf aan mijn computer (met een aan- en uitknop). Als ik hem 3 uur lang aan heb wordt ie erg heet, niet zo heet dat je hem niet meer kunt aanraken, maar wel erg heet.

Dit lijkt me geen goed teken maar weet niet of het kwaad kan.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
4K

Het beste antwoord

Nee, hoor Tegenwoordig niet, Mijn 2.5 externe HDD word tussen de 50/60 graden,
Zodra je je hand niet ermee verbrand is het goed :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah ok bedankt.

Andere antwoorden (1)

Dat is lastig te zeggen, omdat we uit je verhaal alleen maar de temperatuur kunnen schatten. Google heeft in zijn enorme serverpark aangetoond dat een schijf beter niet warmer moet worden dan 50 graden. Waarschijnlijk wordt die van jou wel warmer, omdat hij ook nog in een behuizing zit. Zo een behuizing is dan slecht ontworpen, de koeling is onvoldoende. Je schijf gaat er niet meteen kapot van, maar de totale levensduur wordt er wel door gekort.
escape
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tjah. Ik weet ook niet hoe warm hij is. En hij zit niet in een behuizing, alleen aan de onderkant.