Mijn laptop valt of door oververhitting of door een lege accu steeds uit, moet ik een nieuwe laptop kopen?

Mijn laptop krijgt steeds meer kuren. Hij viel al uit bij oververhitting, maar tegenwoordig is dat al bij 15-30 min en daar laat hij een steeds harder ruisend geluid bij horen. Ook kan hij uitvallen door een te lage/lege accu terwijl hij ondertussen gewoon in de oplader zit. Ook is hij ontzettend traag met alles en loopt hij af en toe vast.
Zijn dit kuren die ik zelf kan oplossen? Of moet ik toch echt denken aan de aanschaf van een nieuwe laptop?
Ik heb trouwens de HP 630.
Zelf ben ik hier heel onhandig in, dus alle hulp is erg welkom!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Erna55
8 jaar geleden
Je vraagt de keuze te maken tussen zelf repareren of nieuwe kopen.
Een derde keuze : laten repareren is denk ik een betere optie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een budgetapparaat wat al sinds 2012 voor 400 euro verkocht wordt is wellicht de reparatie niet meer waard. Het verhaal duidt op een ventilator die ontstoft EN opnieuw van koelpasta moet worden voorzien en daarna opnieuw Windows erop. Je kan hoe dan ook altijd even PC-hulp vragen naar een prijsindicatie. Windows opnieuw erop zetten kan je sowieso zelf als je stappen kan volgen. Ontstoffen/koelpasta kan ook zelf maar is al meer voor mensen die niet twee linkerhanden hebben. Ook heb je het nodige gereedschap nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom opnieuw Windows er op? Voor het zelfde geld zit er Linux als OS op.
De vraag is overigens in de verkeerde categorie gesteld. Dit is een hardware vraag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
99,9% kans dat er Windows opzit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien eens de ventilatie bekijken, of kan verouderd zijn.

Antwoorden (1)

Dit is een veel voorkomend probleem bij laptops. Als je geen verstand hebt in het ''Hardware'' gebied valt er ook erg weinig aan te doen.

Optie:
Computer naar iemand bregen om te repareren (Dit gaat je veel kosten!)

De beste optie is dit aanschaffen: http://www.tonerencartridge.nl/1-195-1043-16730/hama-notebook-koeler-carbon-look/koeler-hama-voor-notebook-10-2-17-3-zwart-418651?gclid=Cj0KEQjwr5G5BRD_n-T0pf7x4ucBEiQAlxHOP_WWa1MdgAIEtL1qNWit0lrNC8O5yHaTvrbtdYqNFbwaAq0y8P8HAQ

Laptop er op leggen en hij blijft lekker koel