Is een computermuis nog te repareren?

Ik heb nu al 3 muizen die in de loop der tijden 'overleden' zijn. Je kan van alle drie de knoppen niet meer indrukken. Ze zijn alle drie van Logitech; 2 met een usb aansluiting en 1 met een ouderwetse ronde plug. Waarom werken ze niet meer en zijn ze nog te maken?

8 jaar geleden
in: Hardware
4.5K
Amadea
8 jaar geleden
Batterijen leeg?
bamibal
8 jaar geleden
Een muis met USB-aansluiting of ronde plug werkt doorgaans niet op batterijen.
zondag
8 jaar geleden
Dat is juist Bamibal. Gek dat Amadea dat niet weet.
capthavoc
8 jaar geleden
Waarschijnlijk slijtage ?
van de knoppen en wieltje ? Als de laser nog werkt dan werkt de muis in principe electronisch wel Maar slijtage is toch vaak zodanig dat
het de moeite van reparatie niet waard is
los nog van, dat het kan. misschien is het stof ? dan zou je nog wel kunnen uitblazen (action perslucht spuitbusje 2,50)
of koop gewoon een nieuwe muis ze zijn spotgoedkoop.
zou ik voor kiezen (draadloos) nog mooier.
kierkegaard47
8 jaar geleden
Neem aan dat je zelf repareren bedoelt; làten repareren zal een stuk duurder zijn dan een nieuwe muis kopen . En inderdaad ik zou gokken op ofwel slijtage, ofwel stof. Aan het eerste is niet zo gek veel te doen, aan het tweede wel. Voorzichtig openmaken en kijken of er erg veel stof in zit en dat wegblazen, zoals capthavoc al suggereert.
jc54
8 jaar geleden
Muis mét een staartje is minder storingsgevoelig.....
Amadea
8 jaar geleden
Toevallig ben ik zelf in het bezit van een draadloze usbmuis die op een batterij werkt.
zondag
8 jaar geleden
Hij is draadloos zeg je maar toch is het een usb muis. Een usb is een platte plug voor zover ik weet, dus of je muis is draadloos en heeft een batterij, of hij zit met een usb plug in je pc. Wat is het nou?
bamibal
8 jaar geleden
Ik heb ook een draadloze muis, maar daar zit de usb-aansluiting op de zender/ontvanger.
redhouse
8 jaar geleden
Voor 2 euro koop je een prima muis bij de Action. .
Verstandig om gelijk 3 te kopen :)
Amadea
8 jaar geleden
Je steekt een plat plugje in een van de usb-ingangen van de laptop en dan heeft de muis verbinding met het apparaat - indien er een werkende batterij in zit en het knopje naar On geschoven staat.
zondag
8 jaar geleden
Ah, nu is het me duidelijk Amadea. Bedankt voor de uitleg.

Antwoorden (1)

In principe is vrijwel alles te repareren, maar dit lijkt mechanische slijtage of dat de contacten zeer vuil geworden zijn.

Dat muis niet gerepareerd worden, maar vervangen worden heeft te maken met de afschafprijs en de kosten voor reparatie. De meeste reparatie starten al met 10 euro onderzoekkosten en dan komen er nog arbeidsloon en onderdelen.

Een vrijwilliger zal het nog wel een poging wagen puur om te kennis op te doen. En als het je eigendom is dan maak je het wel open puur om te kijken wat de oorzaak is.

Alles met beweegbare knoppen kan kapot en de beweegbare knoppen zijn lastig tot onmogelijke te repareren. Maar soms lukt het, maar dat is dan is het puur geluk of een resultaat van schoonmaken.