Ik heb een 2TB HDD in mijn PC maar wil een SSD, hoe zorg ik ervoor dat alles op de SSD komt te staan en dat de OS op de SSD draait?

Toegevoegd na 24 seconden:
Ik heb Windows 10

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kun je doen door een image te maken van je huidige harde schijf en die te kopiëren naar je nieuwe SSD. Een SSD van 2 TB gaat je tussen de €700 en € 1.000 kosten.

Download het OS via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Brandt het op een DVD of zet het op een USB-stick via de mediacreationtool Doe de SDD in je PC ontkoppel even je HDD om alles makkelijk te maken. Installeer Windows 10... klaar. Schone installatie van Windows 10. Toegevoegd na 1 minuut: Daarna doe je de HDD weer terug. Alle Windowsmappen en installatiemappen kan je weghalen. Alle programma's moet je wel even opnieuw installeren. Toegevoegd na 5 minuten: Je hebt natuurlijk geen 2TB SSD nodig. Het enige van de HDD wat je nodig hebt is idd het OS en de programma's die je draait. Wellicht nog een stukje vrij om bijvoorbeeld foto/videobestanden op te zetten die je wil gaan bewerken. Ook kan je er altijd nog voor kiezen wat programma's op de D-schijf te installeren als alles volloopt.

Als je een vrij moderne pc hebt bijv eentje waar eerst window 8 op stond met windows 10 dan kan je in principe de SSD aansluiten. liefst op de eerste SATA poort ? Tijdelijk de TB loskoppelen en via je bios kan je dan windows 10 downloaden. via het bios. of via een DVD of usb installeren is ok geen probleem Staat windows 10 eenmaal op je SSD koppel dan de TB weer aan deze wordt dan gezien als D schijf in de meeste gevallen zal hij dan gewoon van de SSD opstarten maar mocht hij toch weer opstarten vanaf die TB kan je makkelijk veranderen maar dat is voor latere zorg Het beste is alle programma toch maar weer te installeren Alles wat op D staat in bijv program files zal niet werken dus dat moet je toch wissen maar de map gebruikers en wat daar onderstaat etc kan je dan laten staan totdat je het weer nodig hebt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100