Nee.

Intelmoederborden hebben zelden een GPU op het moederbord of ooit gehad. Tegenwoordig echter vind je op de meeste bekende modellen(i3,i5,i7) een GPU op de processor zelf. De zogenaamde iGPU. Te herkennen aan Intel HD 3xxx of 4xxx benaming, naar gelang de generatie van de processor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je dus dat moederbord hebt (of koopt) en daar een i5 of i7 inprikt heb je een iGPU en hoef je geen losse videokaart te kopen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Verwarrend in de specifiacties zijn dit soort dingen:

VGA
Multi-VGA output support: HDMI, DVI-D and RGB ports
Supports HDMI with max. resolution 1920x 1200 @ 60Hz
Supports DVI with max. resolution 1920x 1200 @ 60Hz
Supports RGB with max. resolution 2048x 1536 @ 75 Hz
Maximum shared memory of 1748 MB

Maar die zijn dus alleen bruikbaar er een CPU inzit met een iGPU.

http://tweakers.net/categorie/46/processors/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpWMDUFkWWKOklW0krGJhaVSbG1tLQA

Alles behalve de Xeon modellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
koraal19
8 jaar geleden
bedankt voor antwoord,ik had nog een vraag hier over,
deze is een micro ATX, in de kast die ik heb staat een gewoon ATX
zal deze zonder probleem daar in kunnen passen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vaak wel. Dat zou je kunnen zien (moet je vaak het mobo weghalen, of kunnen opzoeken). Je gebruikt dan een aantal dezelfde en een aantal andere schroefgaten.