kan ik een dvdwriter van een laptop overzetten?

Ik heb nu een HP pavilion entertaintment laptop, daar zit een lightscribe dvdwriter in, doet het nog prima, de laptop echter heeft echt zijn beste tijd gehad...helaas, ik heb hem nu 8 of 9 jaar en met erg veel plezier op gewerkt. Nu kan ik voor een leuke prijs een lenovo kopen, maar wil echt heel graag het lightscribe behouden, dus... kan ik deze los koppelen en overzetten...?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, waarschijnlijk niet. Zou heel toevallig zijn als het past.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8-9 jaar... Hmm, heeft de lightscribe SATA of is dit nog een IDE interface? Met een SATA zou je hem in een passend rack (dvd-behuizing) kunnen overzetten... Met een beetje geluk en 2 rechte handen kan het gewoon werken. De drivers zijn redelijk universeel; de behuizing meestal niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wellicht kun je je oude brander ook extern maken?
D.m.v. een behuizing met een usb aansluiting ofzo? :)

Antwoorden (3)

ja hoor, dat kan.
Wellicht moet je wat drivers mee overzetten of opnieuw downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb jij wel verstand van laptops ?!? Hardware wisselen in laptops is al heel lastig en de nieuwe laptop moet er maar plaats voor hebben
Dat denk ik niet, tenzij het een externe dvd speler is.. Mechanisch gaat het nl niet passen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dat gaat niet! Lenovo heeft een ander chassis opbouw. Dus dat gaat niet passen, ook al ben je heel technisch. Buiten dat, op het moment als je dit soort dingen wil gaan uithalen vervalt onmiddellijk je garantie op het nieuwe product!