windows 7 installeren via usb lukt niet.. Hoe los ik dit op?

Als ik een bootable USB heb gemaakt doe ik mijn computer uit en druk ik op ESC om op te starten via USB/CD maar dan opeens gaat hij weer mijn windows 8.1 opstarten. Heeft dit er ook mee te maken dat ik niet in de BIOS kan? Want dat lukt ook niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (1)

Ten eerste de esc (⎋) toets word niet gebruikt bij het opstarten altijd 1 van de F toetsen bij Windows en ⌥ (option) bij Mac.
Dit is wat je moet doen:
1. Zet je pc aan.
2. Op het inlogscherm houd je de ⇧ (shift) toets ingedrukt en terwijl je de toets ingedrukt houd druk je op het aan uit knopje op het scherm en kies je opnieuw opstarten.
De toets houd je nog steeds ingedrukt.
3. Je krijgt nu een scherm te zien (ik weet niet precies wat er staat) druk op het knopje met een cd/usb en kies je je USB
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke toets je in moet drukken tijdens het opstarten is niet afhankelijk van OS, maar van je maar van het mobo. Ik moet del indrukken om in het BIOS te komen, daar kan ik opstartsequentie veranderen. Shift indrukken werkt hier niet (net getest). Shift ingedrukt houden kan niet werken, althans volgens jou, dat is geen F toets. Ik begrijp niet waar je het over hebt. Welke hardware en OS gebruik jij, dat je dit als uitleg ziet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Ik heb een Mac maar deze uitleg is voor Windows je moet dan ook op het inlogscherm kiezen voor opnieuw opstarten terwijl je de Shifttoets ingedrukt houd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank u wel voor de snelle reacties ! Er staat: Del voor BIOS en F12 voor het veranderen van het opstarten. Tevens heb ik Windows 8.1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Krijg ik geen opties om een van een ander medium te starten. Opstarten van een ander medium regel je normaliter vanuit je BIOS of de daarvan afgeleide bootsequence (vaak F12). Zo ben je ook niet afhankelijk van een werkend OS om te kiezen hoe je herstart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja klopt! Opstarten van een ander medium regel je in de BIOS maar het probleem is ook dat ik niet in mijn BIOS kom.. Anders had ik het al kunnen veranderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vanaf Windows 8 is het zo geregeld dat je niet meer in de bios komt met de F toetsen indien je UEFI gebruikt, om in de bios te komen moet je het op de manier doen die ik heb beschreven of je kan het volgende proberen: Ga naar PC-Instellingen (Windows 8.1 instellingen dus geen Configuratiescherm)
Ga naar Wijzigen en Herstel en druk op opnieuw opstarten.
En op dat scherm kies je voor de CD met een USB ervoor (Use a device)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor het helpen maar het staat er niet..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat staat er niet? Ben je er wel in geslaagd om in de geavanceerde opstart opties te komen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jah ! Er staat niks over Use a Device?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Use a device is de Engelse term, omdat ik zelf geen Windows heb maar Mac doe ik het uit mijn hoofd hoe ik het herinner maar het is in ieder geval een plaatje met een CD en een USB ervoor als je deze opties niet ziet zou je dan een foto kunnen maken en hier willen zetten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kees hij staat erin!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Raar hoor welk merk laptop heb je en welke versie van Windows was voorgeinstalleerd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb de Acer Predator en er zit nu Win 8.1 op en daarvoor Win7..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke! dat veranderd het verhaal dat betekend dus dat je geen UEFI hebt zet je PC maar eens uit en zet hem aan en houd onmiddelijk na het aanzetten de F12 knop ingedrukt tot je de BIOS ziet.
Als dit niet werkt kan je de stappen herhalen maar i.p.v. F12 kan je de volgende toetsen proberen: F2, F10, DEL.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het gevonden! Je moet het veranderen in de BIOS maar ik kan niet in mijn BIOS... @kees52
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat heb je gevonden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe je Use A Device krijgt in windows 8.1 Maar wat het nu nog is als ik mijn PC aan zet druk ik onmiddelijk op F12,F1 of DEL maar ik kom dan niet in mijn BIOS. Ik heb wel foto's, ik zou ze nu Uploaden!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja op dit scherm kan je kiezen voor je USB
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okay! Maar als ik op mijn USB druk dan komt er een foutmelding te staan..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat voor foutmelding?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In dat scherm zie ik geen USB(stick?) staan. DVD
HDD
SSD
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Achja SSD bedoel ik
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
An operating system wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system. Pres any key to restart. De foutmelding
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke! Dit ligt aan je USB/SSD met welke tool heb je Windows 7 erop geschreven?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@kees52 ? Die SSD is niet wat de vrager wil kiezen lijkt me. Die wil een bootable USB-flashdrive kiezen zover ik het begrijp. An operating system wasn’t found. Try disconnecting any drives that don’t contain an operating system. Pres any key to restart. De foutmelding Wat had je gekozen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het via een Tutorial gedaan. Ik moest wat dingen doen in mijn CMD en daarna gewoon bestanden kopieren naar de USB.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar die USB, is die zichtbaar in dat bootdevice menu? Het zijn NIET de drie dingen die ik zie staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
İk denk toch dat hij de SSD bedoeld want de SSD is maar 16 GB en die melding krijg je meestal na het kiezen van de schijf
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel MrTomaat. Ik heb de SSD gekozen in het menu en toen gaf hij die foutmelding. Maar in het menu geeft hij de dingen aan waarvan ik een foto heb gemaakt !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die SSD is een SATA aangesloten intern device. https://www.google.nl/search?q=sandisk+ssd+u100+16gb&espv=2&biw=1920&bih=1075&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=amKhVaG2O-eR7AaIx4KIDQ&ved=0CAcQ_AUoAg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan geeft hij de USBstick niet aan. Trek de USBstick er maar uit. Krijg je dezelfde 3 opties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad klopt! Is het niet dat ik hem in de USB 3.0 moet doen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat wil zeggen dat je de USB niet goed gemaakt hebt download Rufus eens dat gaat beter en makkelijker: https://rufus.akeo.ie/downloads/rufus-2.2p.exe
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het maakt niet uit in welke USB poort je de USB stopt als de USB maar bootable is.
Maar ik vermoed zo dat je het niet goed hebt gedaan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke dankuwel ik ga het nu proberen met Rufus. Daarna zou hij volgens u in het menu komen te staan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja Rufus is nog betrouwbaarder dan het command prompt omdat beginners dit vaak fout doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn er nog bepaalde instellingen voor Rufus?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee gewoon de iso inladen door op het cdtje te klikken en je USB kiezen en dan op start drukken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb er een hard hoofd in. USB wordt niet herkend/gedetecteerd, dat is het probleem. Maakt niet uit wat er op staat bootable of niet. (dat maakt pas uit nadat deze gekozen is). De SSD is ook niet bootable, de DVD ook niet herkent ie prima. Wellicht dat je in het BIOS USB-boot in of uit kan schakelen. (kan je nou nog steeds niet in het BIOS komen?)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de meeste BIOS krijg de USB alleen maar te zien als deze bootable is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nope MrTomaat ik kom nog steeds niet in mijn BIOS. Enigste wat ik kan is ESC en F12
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
F2 is normaliter de knop bij acers.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat ben ik blij dat ik een Mac heb waar alle knoppen bij alle systemen het zelfde zijn jezus wat een gedoe met PC's
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het gevonden! Het was in het Menu en de USB heette 8.07 ik klik erop en de Setup begint!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooi, dan kan de vraag gesloten worden