Kan elke moderne DVD dual layer dvd's lezen?

Ik heb een ISO bestand van 7 GB gemaakt via een DVD Dual Layer dvd (mijn pc dvd kan dual layers branden).
Nu is mijn vraag: kan elke DVD speler die in een pc geinstalleerd is dual layer dvd's lezen? of is dat nog maar een paar jaar zo?

Vroeger verschenen spellen toch ook al op dual layer dvd's? Dus een pc waar een dvd speler inzit van 4 jaar oud kan die dual layer lezen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja, elke dvd-speler kan een zgh. dvd-9 (single side, dual layer) lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je pc dual layer kan branden (en dat kan ie schrijf je), kan deze ook zeker DL afspelen. Maar je stelt je vraag waarschijnlijk omdat er iets mis gaat. Vermeld dan even wat.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn pc kan wel dual layer branden, maar hij moet gelezen kunnen worden op de pc van mijn vriend
paulus811
14 jaar geleden
Ok, ik snap het. Het is 99% zeker dat de dvd gelezen kan worden, maar wil je voor 100% gaan laat de vriend dan met rechtermuis op de dvd drive klikken (in My Computer), dan menu 'eigenschappen' > tab 'hardware' en dan zie je merk en type van de drive. Door merk en type te zoeken met google kom je bij de fabrikant terecht en vind je informatie of de speler DL (dual layer) afspeelt. Als ik een ISO op DL brandt doe ik dat altijd op de laagste snelheid met ImgBurn.
Succes