Welke videokaart is beter ? (AMD Radeon™ R7 M270 of NVIDIA® GeForce® 840M)

Hallo,

ik ga binnenkort een nieuwe laptop halen maar ik zit nu met een ding.
ik heb 2 laptops gezien allebei intel's i7, maar er zit verschil tussen de videokaart. welke videokaart is dan beter een AMD Radeon™ R7 M270 of NVIDIA® GeForce® 840M

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beide videokaarten zijn van een uitstekende kwaliteit. Je kan dus met beiden geen probleem hebben voor uitstekende schermbeelden.

Het beste antwoord

Afgaande op notebookcheck zeg ik de 840m

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-840M.105681.0.html
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-R7-M270.139590.0.html

Scroll naar beneden en zoek een spel welke op beide getest is, de 840m wint het dan steeds.

Ah ze zeggen zelfs: The performance of the Radeon R7 M270 is similar to the Nvidia GeForce 830M and GeForce GT 740M.

Een 840m is dan dus logischerwijs al beter, maar de benchmarks laten dat ook zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankje wel, ik ben eruit... Ik neem de Geforge 830M

Andere antwoorden (1)

De AMD heeft meer geheugen (2GB) maar een iets minder snelle chip (725Mhz), de Nvidia heeft minder geheugen (1GB) en een wat snellere chip (1Ghz).
Beide zijn prima GPU's, maar verwacht geen topprestaties bij full HD games.

De AMD scoort iets beter w.b. FPS bij games, en deze zou ik je ook aanraden.
Zie deze website voor vergeleken specificaties:
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R7-M270-vs-GeForce-840M
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
NVIDIA® GeForce® 840M 2 GB DDR3 en
AMD Radeon™ R7 M270 4 GB DDR3. Deze videokaarten hebben wel meer videogeheugen maakt dat veel uit nu?