Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een nieuwe pc ga bouwen kan ik dan mijn oude hardeschijf van mijn andere computer gebruiken inplaats van een nieuwe te kopen?

laatst heb ik een nieuwe video kaart gekocht voor mijn computer (die niet zelf gebouwd is) en die heb ik daar in gezet. toen heb ik de nieuwe drivers geïnstalleerd en toen deed alles het gewoon. maar als ik een nieuwe pc ga bouwen veranderen bijna alle componenten behalve de videokaart want die zet ik in de nieuwe pc. en als ik mijn oude harde schijf kan gebruiken bespaar ik 180 euro aan een nieuwe harde schijf en windows 8.1 .

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
872

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan je oude harde schijf gewoon in je nieuw te bouwen PC doen. Verandert er helemaal niks behalve dan dat je nieuwe PC sneller is. Hangt wel af van hou oud die oude harde schijf is. Een harde schijf is een mechanisch onderdeel dat 5400/7200 rpm doet; op een gegeven moment slijt dat en is die gewoon op. Zou voor de zekerheid wel een backup maken.

Overigens vind ik €180,- voor een HDD wel erg aan de ruime kant. Je hebt al een 4 Tb HDD voor €120,-

http://tweakers.net/categorie/50/interne-harde-schijven/producten/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vrager denkt ook Windows mee te kunnen nemen, zodoende die 180 eu.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heel erg bedankt voor je reactie dit stelt weer gerust.
en die €180,- was de HDD en windows 8.1 samen.
de 2 Tb HDD voor €75,- en windows 8.1 voor €105,- euro.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding