De vorm van het geheugen is niet hetzelfde, kan ik ze toch overzetten?

Ik wil graag van desktop A naar desktop B het geheugen overzetten omdat het moederbord van desktop A niet meer werkt. (desktop A is een oude Medion Desktop, Desktop B is een oude Acer Desktop) Het gaatje onderaan het geheugen van desktop A, staat niet op dezelfde plaats als het geheugen van desktop B. Omdraaien heb ik al geprobeerd. En het geheugen van nog een andere desktop paste wel op Desktop B, maar net zoals Desktop B, niet op Desktop A. Het geheugen van Desktop A op een cloud, etc. zetten lukt niet meer: want die computer gaat gewoonweg niet meer. Bestaat er een manier om het geheugen van Desktop A toch op Desktop B te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je bent helemaal abuis. Het geheugen van Desktop A op een cloud, etc. zetten lukt niet meer Het geheugen wat je naar een cloud wegschrijft staat niet op een geheugenbank, maar op een hardeschijf. Je moet dus de hardeschijf omzetten.

Antwoorden (2)

Nee dat sleufje zit er om dit geheugen te onderscheiden van ander geheugen
daar is het voor bedoeld dat je niet per ongeluk het verkeerde geheugen plaats
dus nee dit gaat nooit werken .
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe doen ze dit dan in de winkel? voor €20 willen ze het geheugen overzetten, maar als ik weet hoe zij het doen is dat € 20 uitgespaard ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je nu het werkgeheugen of je gegevens van desktop A naar B zetten want je vraag is daar niet heel duidelijk in. Als je je gegevens van desktop A wil bewaren op Desktop B dan moet je de harde schijf van A naar B overzetten en niet het werkgeheugen zoals je op de foto laat zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@chev Precies dat is waar we het hier over moeten hebben.
capthavoc
8 jaar geleden
im so confused right now ;)
In de winkel plaatsen ze gewoon ander geheugen en verkopen dat andere geheugen wellicht. ? je ruilt ze in principe in en betaald een klein bedragje voor het plaatsen ? je zult in dit geval toch passend geheugen moeten kopen
als je het zelf doet
de foto's zijn wat vaag en lijken toch echt op geheugen bankjes
wat betreft de Harde schijf, die kan je als D schijf overzetten naar desktop B en in principe daar in laten, aangezien het moederbord van desktop A niet meer werkt.
ik denk, ondanks dat het mij niet duidelijk is of je IDE of SATA hebt Dat het moederbord van desktop B beschikt over beide mogelijkheden
(meestal wel het geval)
dat dat geen probleem moet zijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@capthavoc Je mist een zin de beschrijving (of hecht er niet de waarde aan die chev en ik eraan hechten). "Het geheugen van Desktop A op een >>cloud<<, etc. zetten lukt niet meer: want die computer gaat gewoonweg niet meer." (dat zegt voor chev en mij)
Blijkbaar is de vrager van mening dat de geheugenbankjes de data bezit die het waard is om op een "cloud" te zetten. Vandaar de verwarring. Hij had een hele andere foto moeten plaatsen, idd met IDE/SATA aansluitingen of HDD's. Als de vrager wel de geheugenbankjes zou kunnen verplaatsen zit de data nog steeds in de verkeerde De oplossing zit volgens ons dus in het verwisselen van HDD's niet RAMbankjes die idd gefotografeerd zijn. Maar misschien wil vrager wel meer dan alleen data van een HDD redden. Dan is jouw antwoord of dat deel iig wel goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nog steeds in de verkeerde PC. Als een geheugenbankje geen stroom heeft staat er helemaal geen data op. Hij is dus in de war met HDD en RAM.
capthavoc
8 jaar geleden
sleufjes was voor rmij het keywoord
Wat hij daar vast heeft kan ik echt niet thuisbrengen als een HDD
ik herken er zelf met moeite RAM geheugen in
Ze zien er vreemd uit maar ik dacht dat het wellicht koelplaatjes waren
en een losse andere ? zonder
nou ja de harde schijf heeft gewoon alle data
dus daar gaat niets verloren. (als daar tenminste niet iets fout mee is) het is wel lastig als mensen dit door elkaar halen ;)
maar is daarom beter om even te vergeten in dit verhaal het komt allemaal wel goed ;) de data is er nog gewoon zodra hij de HDD overzet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@capthavoc
Niemand zegt dat hij een HDD in zijn hand heeft. Uit de >tekst< blijkt dat de vrager zich niet bezig moet houden met de ramreepjes die hij in zijn hand heeft, maar met HDD's. Lees de tekst nog maar. Hij wil data op een cloud krijgen. Data staat niet op geheugenbankjes. De vrager heeft jou dus op het verkeerde been gezet.
Er zijn vele soorten en maten geheugen en een van de manier om te voorspellen of het gaat werken is te kijken of het vorm en de lengte hetzelfde is. En als de vorm niet het zelfde is. Dan is het het eerste teken dat het niet gaat werken. De inkeping dient op dezelfde plek te zitten.