Wat is dat voor apperaat waar je een ethernetkabel in kan stoppen?

Ik zag bij een vriend dat hij een apperaat had, dat in het stopcontact zat, en op dat apperaat had hij zo'n utp-ingang, hij kon gewoon via dat gebruikmaken van internet op zijn pc...
Weet iemand hoe dat heet? En waar ik het kan vinden?

Toegevoegd na 1 uur:
Wat ik zelf heb gevonden zijn vele met usb naar ethernet. Maar hoe werkt dat dan?

Toegevoegd na 1 uur:
Heeft iemand dus een link van zo'n apparaat van tussen de 20 tot 30 graden? En die gewoon in het stopcontact kan. (Dus geen USB)

Toegevoegd na 1 dag:
Graden? Ik bedoel natuurlijk euro :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt een uitgang! En dit werkt via je elektranet. Hij zal in de omgeving van zijn modem/ router een dergelijk uitziend apparaat ook in een wandcontactdoos hebben zitten. Daar wordt het signaal verzonden. Laatste gedeelte van je vraag begrijp ik niet ( 20 tot 30 graden)!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik snap jou antwoord niet .... Ik heb het alleen over een simpel apperaat dat via stopcontact omzet naar een ethernet signaal

Het beste antwoord

Heet gewoon een adapter, zijn er van verschillende merken. O.a. Powerline.
Set bestaat uit 2 adapters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PoE is ook leuk, maar dan gaat over de ether net kabel de spanning.
zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet maar ik raad het niet aan voor thuis.