waarom hebben browsergames, video's en games screen tearing op mijn computer?

ik heb de laatste drivers van mijn GTX 970 en zelfs windows herïnstalleerd, niks helpt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je de driver via Nvidia of via Windows Update? (via Nvidia ZELF downloaden!).
Heb je andere video-uitgangen geprobeerd? Heb je je monitor op 60hz staan in de instellingen? Heb je het ook al als je bijvoorbeeld een windows venster snel van links naar rechts doet? Heb je toevallig nog een andere Nvidiakaart? Wat als je die er in steekt? Zelfde probleem? Kan je de 970 bij een vriend testen? Hoe dank ook probeer zoveel mogelijk dingen uit te sluiten. Pak zelfs een andere kabel. Een maat van me had het ook een keer, als het alleen in games is, is het zo opgelost. Hij had het ook met video en dan wordt het raar. Ik heb de hele avond van alles geprobeerd en ben er niet achter gekomen. Andere monitor zelfs even testen?! Er is niks zo'n ramp als tearing als je er gevoelig voor bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraagje, wat is dat tearing?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die tearing is een soort lag volgens mij. Het start bij mij zodra een spel onder de 60 fps komt, alles daarboven is prima maar al gaat ie maar 1 fps omlaag het is gelijk heel stotterig

Antwoorden (1)

Is jouw frame output (fps) hoger dan 60 en heeft jouw monitor/tv een refresh rate van 60Hz? Dit kan namelijk een screen tearing geven in games zelf. Ik raad je aan om in de settings of Nvidia control panel, de optie V-sync aan te zetten. Hierdoor onstaat wel een input delay van de muis, maar screen tearing zou verholpen moeten zijn.

Toegevoegd na 11 minuten:
Mocht v-sync niet helpen, kijk voor een "oudere" driver. Zorg eerst wel voor een clean driver install. Je kan ook checken als het de kabel zelf is, dat voor problemen zorgt. Misschien kan het zijn dat jouw videokaart te warm wordt? Als niks werkt, kan het de videokaart zelf zijn. Kijk als je een RMA kan regelen bij de winkel waar je de videokaart hebt besteld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mijn monitor is 60 Hz, heb de pc al eens opgestuurd 2 weken geleden, maar ze konden niks vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je zelf geassembleerd of heeft een bedrijf dat gedaan of zelfs kant en klaar gekocht?
Elke component in jouw pc kan een factor spelen, wat ik je nu kan aanraden is om dingen af te strepen. Je zou een benchmarking kunnen doen en alles monitoren met msi afterburn. Kijk als je vreemden pieken in ziet. Check als je systeem genoeg power heeft, geeft de voeding genoeg watt? Het kan zijn dat het je moederbord is, heb je al je bios/UEFI geupdated of geflashed? Denk niet dat een processor snel problemen geeft. Zelfde geldt voor het ram geheugen, mocht je het willen testen raad ik je memtest86+ aan. Ik heb dit destijds ook gehad bij mijn pc, maar ook met totale "freeze and soundloop" erbij. Ik had zowel mijn cpu en mijn videokaart opgestuurd. Kreeg vervangende producten en nog steeds problemen toen. Ook opgesturud naar het bedrijf en zij konden niks vinden. Heb daarna kunnen regelen dat ik mijn amd cpu, amd videokaart en moederbord heb kunnen vervangen voor intel en nvidia. Heb hierna geen problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe test ik of de psu genoeg stroom geeft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Via een voltage meter als ik het goed heb. Ik neem aan dat het de juiste wattage geeft die hij moet geven. Gebruik deze site als jouw psu genoeg is voor jouw systeem.
http://www.coolermaster.outervision.com/