Waarom krijg ik zwart beeld als ik een geïntegreerde en losse videokaart in mijn pc heb?

Ik heb laatst geprobeerd om de Zotac GeForce GT-610 (deze heeft minimaal 300 watt nodig) in mijn pc te zetten. Dit lukte alleen toen ik mijn pc opstartte kreeg ik zwart beeld en dit veranderde niet meer. Ik heb mijn beeldscherm op het moederbord en op de nieuwe videokaart gehad maar het bleef zwart beeld. Slot van video kaart: PCI-Express x 16 (one single width)
Slot van PC: PCI-Express 1x16
Dit zijn de specificaties van mijn pc.

CPU: Intel Core i7-4770
Snelheid 3,4GHz
Geheugengrootte 8GB
Maximum geheugengrootte 16GB
Geheugentype DDR3
Opslagcapaciteit 1TB
Videochip Intel HD Graphics 4600
Verbindingen
Verbinding (USB/FW) 4x USB 2.0, 2x USB 3.0
vermogen: 300 watt.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je hebt vaak dat je systeem te oud is voor een specifieke grafische kaart, bij jou is het precies andersom. Met een G3D Mark van 355 is deze GT-610 zo'n 122x langzamer dan een willekeurige grafische kaart die nu voor 150 euro in de winkel ligt... Persoonlijk denk ik dat die GT-610 helemaal in de war is van die x16 PCI Lane.... zet in je BIOS de PCI lane waar je kaart in zit terug naar x4 of x2 want echt veel sneller zal je kaartje van 25 euro niet gaan... 'stick to the HD4600!'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zal dan eventjes verder gaan kijken of ik ergens een niet al te dure maar wel een betere kan vinden. Ik wil je erg bedanken voor je hulp want anders was ik er niet uitgekomen:)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan... Echt hoor het is een prutskaart... Zie eerste grafiekje waar je kaart staat: http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+GT+610
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tip. 2ehands kaartje van: http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/ Zorg wel dat je een kaart neemt zonder extra PCIe stroomconnectors (6pins/8pins). Dat zal je voeding niet trekken of deze zal niet eens de juiste connectoren hebben. Heb ff wat lopen klikken en dan kom je op aardige kaartjes voor ~50-70 eu
http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqLkhNdsvMKUktKlayqlYyMgKRZYk5SlbRSmamhkZKOkrmpiYGQMrMwNQYxDM2MFOKra2tBQA
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aha ik eventjes rondkijken op die site.
en ik zie nu hoe slecht die 610 is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pas wel op met PassMark als vergelijkingssite. Het is een goede site om een algemeen beeld te krijgen, een slechte om twee kaarten die dicht bij elkaar liggen te vergelijken. Dan kan je beter een echte multi gamebenchmarktest raadplegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké ik heb eventjes rondgekeken en mijn oog viel voor deze video kaart: MSI Radeon R9 270 2GB
dit zijn de specificaties:
Nominale snelheid videochip 900MHz
Maximale turbo frequentie 975MHz
Rekenkernen 1.280
Geheugengrootte 2GB
Geheugen Type (videokaarten) GDDR5
Geheugensnelheid (DDR) 5,6GHz
Geheugen Busbreedte 256 bit
Interfaces
Card Interface (Video) PCI-e 3.0 x16
Externe videokaart Nee
DirectX versie 11.2
OpenGL versie 4.3
Shader model 5.0
Mantle ondersteuning Ja
Afmetingen
Lengte 256mm
Aantal slots 2x
Voeding
Aantal pins (videokaarten) 6 pins
Aantal 6 pins 1x
Stroomverbruik 147W Ik heb deze informatie van tweakers.net.
verder krijgt hij een 6.5 uit 10 van gpuboss.com
en op futuremark.com krijgt deze video kaart 7830 punten de geïntegreerde video kaart krijgt op deze site 4580 punten. het hoogst behaald aantal punten is hier 26450 punten van de AMD Radeon R9 295X2. dit is hoe ik erachter ben gekomen dat dit een goede video kaart is vergeleken met de hd 4600. mijn vraag is alleen zal deze passen in mijn pc van naar mijn oog zou hij moeten passen (PCI-express 3.0 x 16-mijn pc heeft 1 PCIe x16) maar waar staat de 3.0 voor? en heeft mijn pc hier genoeg vermogen voor? nogmaals erg bedankt voor de hulp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"maar waar staat de 3.0 voor?" Dat is de zogenaamde form factor, Het is een kort slot als je het vergelijkt met een PCI 1.0(wit) slot, die zijn wat langer. Het enige wat je moet doen is wat mr.tomaat al aanhaalt checken of je die extra 12volt blokjes hebt(4 of 6 polig) op je kabelboom die van de voeding afkomt. Wat die Radeo kan niet uit het PCI slot worden gevoed, dat moet met die externe blokjes...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik voel me nu echt zo onwetend, maar waar kan ik die twaalf volt blokjes zien (moet ik dan de pc openmaken of kan ik dat ergens zien bij bijvoorbeeld apparaatbeheer?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nog even verder gezocht over de MSI Radeon R9 270 2GB, hij zou niet eens werken in mijn pc want die heeft minimaal 400 watt nodig en mijn voeding is 300 watt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
500W wordt aangeraden zelfs. En met een 12V 28A auxiliary stroomblokje... Maarja, voedingen kosten ook niet de wereld... voor 60 euro ben je klaar!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.0 Staat niet voor de formfactor maar voor de versie. Formfactor (bepaalt lengte v.h. slot)
x1
x4
x8
x16 (dat is het slot waar het, voor ons althans, omgaat) Versie (snelheid per laan)
1.0 250MB/s
2.0 500MB/s
3.0 1GB/s Dat bepaalt de maximale bandbreedte van de bus of laan, de grap is echter dat je alle versies door elkaar heen kan gebruiken en je een vrij zware nieuwe kaart moet hebben om niet met een "2.0 moederbord" voldoende te hebben. Je kan dus bijna altijd (lees altijd) een x16 3.0 videokaart in een x16 2.0 PCIe-slot doen zonder dat je verlies lijdt. Er is nog geen kaart die 1GB/s wegzet. (Met SLI is het geloof ik wel weer van belang.) Je moet inderdaad je PC openen (maar dat zal je toch moeten wil je een videokaart veranderen. De opgegeven waardes 400/500 watt zijn altijd te hoog gesteld. Heb zelf nagemeten met i5 en gtx770 beiden ooverclocked en dan kom ik nog niet tot de 350W. Wat wel een directy probleem veroorzaakt is als je een 6pins of 8pins connector mist. Dan moet je idd gelijk een betere voeding kopen 500w voeding met 6+8 pins o.i.d. Of het past in je kast moet je echt opmeten, kast open, en meetlint erin. Er zijn soms ook kleinere versies uitgebracht van zware kaarten. Lang verhaal kort.
Open je PC meet boven je PCI-e x16 slot hoeveel cm lang je kaart mag zijn.
http://www.legitreviews.com/images/reviews/1298/proto-measure.jpg
Koop: http://tweakers.net/pricewatch/349126/cooler-master-gm-g550m/specificaties/
En koop daarna elke kaart die past tussen de 120-200 euro en je kan gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.pcinside.info/images/pcie-connectors.jpg Dat zijn de connectoren die je nodig hebt bij zwaardere kaarten en die dus uit je voeding moeten komen (of bij een modulaire voeding je in de voeding kan prikken). En nee jij hebt geen modulaire voeding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke ik heb op coolblue een voeding van 600 watt voor 84 euro gezien. zijn er hier ook nog slots voor of kan je gewoon iedere voeding kopen zolang hij niet te groot of te klein is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Link?......