Krijg je van een hoger refresh rate en reactie tijd meer fps in games?

Toegevoegd na 4 minuten:
krijg je van een hogere refresh rate en een lagere reactie tijd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Nee.

Reactietijd en Frames per Second staan volledig los van elkaar.

De kracht van je videokaart en CPU en de settings en "zwaarheid" van een game zullen bepalen hoe hoog de framerate is.
Je monitor is er voor verantwoordelijk wat de reactietijd is(die is bij alle moderne monitoren wel voldoende). Naast dat heb je ook nog inputlag, de tijd die een signaal van je videokaart er over doet voordat het op je scherm is. Daar zitten nog wel wat verschillen in, zeker bij TV's. Aangezien fabrikanten inputlag zelden specificeren moet je altijd een review raadplegen.