Hoe moet ik de i7-4790K overclocken?

Hoe moet ik de i7-4790K overclocken en welke processorkoeler moet ik er voor gebruiken. bijvoorbeeld rotatiesnelheid.

Toegevoegd na 19 seconden:
En tot hoeveel ghz

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je nu quadcore 4 GHz?

Het beste antwoord

Als je wilt overclocken, ga dan op internet goed zoeken naar de mogelijkheden.

Het youtube filmpje geeft al een leuke uitleg voor de mogelijkheden.

Als je wilt weten hoe je het met je eigen moederbord wilt doen, dan moeten we je moederbord even weten (merk en type).

Hoeveel je kunt overclocken hangt van een aantal factoren af, je moet bijvoorbeeld de temperatuur goed in de gaten houden, en hiermee is koeling dus ook erg belangrijk en welke cooler je gebruikt.

De standaard cooler heeft niet veel over, en als je ver wilt gaan, dan kan je met waterkoeling aan de gang. Als je niet zover hoeft te gaan dan kan je met goede coolers van bijvoorbeeld BeQuiet bezig ( zie de link).

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoever kan je gaan? Nou eigenlijk totdat je vastlopers krijgt, moet je wisselingen aanbrangen. Dit kan natuurlijk wel beschadiging opleveren en is niet raadzaam. Hou ongeveer rekening met 10% als redelijk veilige marge, maar niets is 100% zeker ;)

Toegevoegd na 13 uur:
Ik heb als bron nog een filmpje toegevoegd waarmee wordt uigelegd hoe je "veillig" kunt overklokken met een BIOS nagenoeg gelijk aan die van de MSI Gaming 5.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben nog een computer aan het samenstellen en ik wil als moederbord de msi z97 gaming 5 gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bevalt mij goed :) Ik heb die ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=Z4yucCk_Zrc Het BIOS is vrijwel hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is waterkoeling wel een goed idee als je zwaar gaat overclocken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt volledig af van hoeveel je wilt overclocken, maar van de snelhiedswinst moet je je niet teveel voorstellen. Het bedrag van het watersysteem kan je dan misschien in een betere videokaart of geheugen steken :)