Wat is een l/g I/g bit ?

het I/G bit en het L/G bit. Het is iets met een MAC-adress wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Beide i/g l/g bits zitten in het eerste octet van het mac adres als deze binair uitgeschreven wordt is het meeste rechtse(least significant) bit de i/g en het
één na rechtse bit de l/g.
Het i/g bit wordt gebruikt om aan te geven of het doeladres een multicast of unicast of broadcast layer2 gebruikt.
Het l/g bit wordt gebruikt om aan te geven of het MAC ingebakken(BIA) is, of dat deze lokaal is aagepast(spoofing feature onder Linux machines)