Mijn "C:" schijf van de computer heeft minder geheugenopslag terwijl het veel meer moet zijn, hoe komt dit?

Hallo,

ik voeg ff 2 screenshots toe, zie afbeeldingen hieronder:

http://s21.postimg.org/5zblijbaf/image.jpg

http://s21.postimg.org/ju9w105pj/image.jpg

Zoals je ziet op de foto's heb ik normaal gezien 111gb aan interne geheugen op mijn C: schijf waarbij ik 7,52gb nog over heb (vrije ruimte) , maar als ik de grootte bereken van alles wat er op de C: schijf staat dan kom ik op 30,6gb. Dat is 38,12gb tesamen. Waar is dan in godsnaam die resterende 72,88gb???

Wie helpt me even?

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hey BloodRed, kan je mij uitleggen hoe ik dat kan uitschakelen? Ik wil graag meer ruimte creëren...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan zijn dat je een programma recentelijk geinstalleerd heeft die erg veel opslaggeheugen vastzet aangezien die het later misschien nodig heeft. Kijk eens bij configuratiescherm en dan programma's ( sorteren op laatst geinstalleerd ) en kijken of er programmas bij zitten die je geisntalleerd hebt maar niet gebruikt of ervan niet wist dat deze op je pc staan.
capthavoc
9 jaar geleden
Wat gebeurd er als je een schijf opruiming doet ?
ik begrijp swap file ed dat dat niet zichtbaar is maar zelf daarmee kom je niet op zoveel
ik vraag me af of hij aleen de inhoud van c: en de mapnamen telt
en niet de inhoud van elke map afzonderlijk
heb jemisschien meerdere accounts?
probeer eens de inhoud van 1 map te zien ? en daar de ander map bij op te tellen ?? etc

Antwoorden (3)

Ik zie dat je 3 schijven hebt. 1 ( de C schijf ) waar ook het systeem op staat. Een Dschijf. Gezien de naam van deze schijf lijkt hier ook een systeem op te staan. En nog een Fschijf. een nieuw vollume. Hoeveel schijven heb je in je Pc staan. Desnoods kun je die van de F ( mocht je dat aantal geheugen van de Cschijf afgehaald hebben ) weer terug zetten bij de Cschijf op. En de Dschijf ik weet niet wat je daar mee doet maar dat is meer dan 600Gb. Waarvoor gebruik je die? Desnoods kun je deze ook leeghalen en die gebruiken voor data-opslag. hierdoor gaat de 30 Gb die jij ziet op de Cschijf naar de dataschijf toe en krijg je dus via 2 manieren extra ruimte!

Toegevoegd na 24 seconden:
Mocht je hulp nodig hebben meld het dan even! Of mocht je het niet snappen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Goede info, maar totaal geena ntwoord op de vraag.
Daarom een -
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe kun je opmaken uit 2 plaatjes waar 72gb aan opslag gebleven is. Dat is onmogelijk. Windows heeft erg vaak compleet onrelevante acties die niet begrijpen zijn. Ik probeer alleen te helpen door andere mogelijke oplossingen te geven. Dat daarvoor een - gegeven moet worden zal wel aan mij liggen dan.
Waarschijnlijk zijn er hidden files welke niet zichtbaar zijn en dus ook niet in je totaal van je zichtbare files staan.

Zo uit mijn hoofd denk ik aan de virtueel memory file. En natuurlijk de andere hidden systeemfiles.
Zij zijn hidden om dat een normale gebruiker niet met deze systeemfiles dient te bezig te houden. Deze files worden beheerd door de gebruiker SYSTEM en zorgen er voor dat het OS zijn werk kan doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met hidden bedoel ik " verborgen" bestanden en je hebt het totaal van de alle bestanden behalve de " verborgen" bestanden opgevraagd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Windows is zo ingesteld dat bijna alles op de hoofdschijf (C) wordt afgelegd. Van huis uit wordt er een virtueel geheugen aangelegd. Hoe groter je RAM, hoe groter dat geheugen wordt gemaakt. Dat is niet bepaald logisch, want: hoe groter je RAM, hoe kleiner dat virtuele geheugen hoeft te zijn. Mijn PC heeft 12gb RAM en ik heb dan ook het virtuele geheugen geheel uitgeschakeld.
Dan is er nog je imagefile. Veel computers komen vandaag de dag met een herstelsysteem. Dit staat vaak op een andere partitie. In het geval dat je onoplosbare problemen bij Windows hebt, zou je je Windows daarmee kunnen repareren of weer naar de beginwaarden herstellen.
Je hebt ook nog de prullenbak. Gooi je daar wat in, en je maakt hem niet leeg, nemen deze bestanden plaats in.
Dan heb je je foto's, documenten, video's, muziek en download bibliotheken standaard op je c-partitie staan.
Om nu lekker meer plaats op je C-schijf te krijgen kun je het volgende doen:
(ik doe dat bij Windows 8.1 maar hetzelfde geldt ook voor Windows 7)
Je gaat naar je configuratiescherm en klikt op systeembeheer, schijfopruiming. Daarmee kun je geheugedumps (na een systeemherstel of fout) weghalen. Ook oude systeemupdates kunnen dan weggehaald worden.
Dan pak je het virtuele geheugen aan: zet het op een vaste waarde. Heb je veel RAM, pas je het daar aan. Bij 4gb RAM, mag het best 4GB zijn. Wanneer je ooit merkt dat het te weinig is, kun je het altijd nog vergroten. De PC werkt ook een tikje sneller, wanneer dat geheugen een vaste grootte heeft, want het hoeft niet telkens opnieuw aangemaakt te worden.
Dan kun je je bibliotheken aanpakken: zet alles naar een van de harde schijven waar je lekker veel plaats op hebt. Hiervoor maak je folders met dezelfde naam op een van deze schijven. Dan klik je op Windows verkenner en zul je links onder deze PC het volgende zien staan: Afbeeldingen, bureaublad, documenten, Downloads, Muziek en Video's.
Behalve bij bureaublad, klik je met je rechtermuis op ieder icoon en dan op eigenschappen en locatie. Dan op verplaatsen en hiermee kun je de hele bestanden naar de betreffende folder op de harde schijf zetten, waar je een folder met dezelfde naam hebt staan. Werk zo je mappen af en op deze manier sla je twee vliegen in één klap: je maakt plaats op je C schijf én je zorgt ervoor dat je bestanden veiliger zijn opbewaard. In geval van een systeemcrash en een nieuwe Windows installatie, kan je zo niks verloren gaan.
Hiermee maak je de meeste plaats vrij....