Kan ik een oude harde schijf waar windows op staat toevoegen bij een andere?

Ik heb een oude machine die ik gebruik als server. na er 4 gigabyte ram bij te zetten+8gb readyboost gedoe is het sneller. zeker met windows 7. Het nadeel is windows 7, xampp en mijn bukkit server hebben de 30 gb harde schijf opgeslokt(90 mb beschrikbaar)
en nu heb ik een harde schijf van 400gig van een oude computer(2 partities als het goed is) die ik er in wil zetten. op de schijf staat windows 7 en allemaal rotzooi wat ik niet heb kunnen formateren.

Mijn vraag is dus, kan ik een harde schijf met windows en rommel zonder problemen toevoegen bij mijn oude? Ik heb wel een 2tb externe harde schijf,
maar intern is sneller.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Hangt ervanaf of er een slot over is en of dat het type schijf hetzelfde is (SATA b.v.). Als je de PC open maakt kun je de flatcable en voeding zien waaraan de schijf moet worden aangesloten. Bij oude schijven zitten er jumpers op die je moet omzetten om aan te geven dat het de tweedes chijf is.
Dan moet je hem er zo in kunnen hangen. Je kunt ook altijd nog een externe behuizing met voeding kopen waarna je hem via een USB poort kunt aansluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik heb het al opgelost, voor de mensen die mijn oplossing willen weten, hier: De oude harde schijf was verbonden met zo'n gigantisch breed kabeltje. De nieuwe harde schijf was SATA en het moedeboord ondersteunde dat, ik heb de harde schijf ingeplugd, in de behuizing gezet en in de bios naar boot device de hoofschijf geselecteerd. toen de nieuwe sata schijf geformateerd.