Kun je 2 computers combineren tot 1 supercomputer?

Zodat de computer sneller enz. word.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
5.2K

Antwoorden (4)

Ja, je eventueel componenten van de ene naar de andere PC verplaatsen, maar dit moet wel passen. Alle 2 de computers samenvoegen is niet mogelijk.

Toegevoegd na 29 seconden:
Ja, je kan eventueel*
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat kan niet, als je al onderdelen kan overplaatsen, zal het effect minimaal zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan wel een soort super computer bouwen, door bv 100 pc samen aan de zelfde klus te laten werken, hier voor heb je speciale software nodig, zou zou je in theorie, iets 100x zou snel kunnen laten doen
Indien je echt het letterlijk samenvoegen van computers bedoelt: zie de andere antwoorden.

Wil je meerdere computers laten samenwerken dan bestaat er zoiets als grid computing. Hierbij deel je een taak op in allemaal kleine taken die onafhankelijk van elkaar uitgevoerd kunnen worden. Hierbij gebruik je dus de rekenkracht van alle gebruikte machines afhankelijk van je instellingen enzo. Maar meestal wordt dit gedaan voor taken die dermate veel rekenkracht vereisen dat ze op 1 computer bijvoorbeeld dagen duren. De alledaagse dingen komen hiervoor niet in aanmerking.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Samenvoegen van computers heet clustering. Hierdoor werken de computers samen.
Hardware en OS dient wel deze optie te ondersteunen. Wel dient er wel meer dan 2 computers samengevoegd worden om een supercomputer te vormen.
De sleutel woord is communicatie, dus de computers moederborden dienen verbonden te worden met supersnelle netwerkverbindingen.