Waarom maakt mijn nieuwe pc geluid?

Ik heb 1 dag een nieuwe pc. Programma's op de hdd maken soms krakend scherp geluid. Hoe intensiever je de pc gebruikt hoe vaker geluid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is geen herrie, maar gewoon redelijk zacht. De geluiden zijn wel scherp. Het is een medion. Heeft ook ssd. Bij opstarten hoor ik hem niet, waarschijnlijk door de ssd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Harde schijven maken nu eenmaal geluid als ze aan het werk zijn, er zitten tenslotte bewegende onderdelen in, in tegenstelling tot in een SSD. De ene schijf maakt echter meer geluid dan de andere, dit heeft onder meer te maken met de draaisnelheid en wijze van bouw. Duurdere schijven zijn over het algemeen wat stiller dan de goedkopere. Omdat Medion over het algemeen in de goedkopere klasse valt zal hier ook geen al te dure schijf in zitten.