Wie weet de goedkoopste manier om een tweede monitor aan te sluiten?

Opzoek naar een oplossing voor een tweede monitor

Ik heb op mijn werk een Dell Optiplex 3010 met grafische kaart op het moederbord.
Nu zou ik graag een tweede scherm willen plaatsen aan mijn computer.
Het zijn twee Dell monitoren E1912H met VGA aansluiting (15 pinnen geloof ik).

Nu heb ik drie vragen:
1) is het mogelijk met een tussenkabel om van een HDMI aansluiting (die op de pc zit), naar de monitor te gaan of moet de monitor daar geschikt voor zijn.Of kan dit alleen met een convertor?

2) Ik had nog een grafische kaart liggen, maar nu blijkt deze zelf te breed te zijn, maar ook wat de aansluiting achteraan (2 stekker keuze). Nu heb je smaller kaarten, maar de meeste aansluitingen zijn achteraan hoger heb ik begrepen in de winkel. Nu heb je hier wel weer ombouw klepjes voor heb ik begrepen.

3) De huidige kaart heeft volgens mij 2 aansluitingen DVI en VGA. Is het dan eventueel ook mogelijk met een kaart twee monitoren aan te sluiten eventueel met tussenstuk? Of heb je dan alleen 2 dezelfde beelden. Wil namelijk wel verschillend beeld?

Mijn vraag, wat is de goedkoopste oplossing om een tweede monitor aan te sluiten.

grtz van
Nicole

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Er zijn verschillende modellen van je type ?
maar uit je verhaal te horen heb je een mini pc achtig iets ?
dus een desktop met een kleiner kast dan de meeste desktop modellen
uiteindelijk is daar voor toch een videocard de beste optie
als je tenminste 2 verschillende beelden wilt hebben
Maar je moet even letten op het juiste model een "low profile videokaart" moet zijn
en als je een videokaart met een vga en dvi poort neemt
dat heb je nog een dvi-vga adaptor nodig.
De rest zit wel bij je monitors aan kabels

Koop voor de zekerheid toch maar 1tje met 2 poorten want de meeste moderne pc sluiten de onboard kaart af tegenwoordig

ook begrijp ik dat er een hdmi poort op je pc zit ?
Deze kan in principe dienen als aansluit punt voor een 2de monitor

Een van hdmi naar vga kabel kan wel maar is niet elegant.
toch is dat prijs technisch echt de goedkoopste oplossing.
maar hou rekening met problemen met resoluties als je iets meer wilt dan alleen het buroblad zien. dus gamen op te hoge resolutie kan problemen geven
maar met deze oplossing hoef je alleen maar 1 kabel te kopen en het werkt
zie link als voorbeeld
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Excuus voor de min. Maar deze is volledig om een miskoop tegen te gaan. HDMI naar VGA of VGA naar HDMI kan niet. Deze kabels (staat ook op de site, kan je alleen gebruiken als beide apparaten dat aan kunnen, of iig het uitsturende apparaat). Een videokaart die VGA over de HDMI-connector stuurt ben ik nog niet tegengekomen, de kans dat de vrager er een heeft is nihil. Mijn oude SD-mediaspeler had een HDMI-pins-gelijke-connector waar geen HDMI-HDMI kabel op kon, maar wel een HDMI""-VGA kabel. De mediaspeler moest daarna op VGA gezet worden en dan ging er VGA-signaal over. Component/composiet ging ook vrolijk via de "HDMI" uitgang. Aan de vrager koop deze kabel dus niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
LET OP! - Het direct aansluiten tussen PC en TV werkt niet in alle gevallen. Zowel de bron als het apparaat waar de kabel op aangesloten wordt, moeten zowel analoge als digitale uitvoer ondersteunen. Zie de handleiding van de fabrikant of hiervoor ondersteuning wordt gegeven, en hoe dit in te stellen is. - De videokaart moet ondersteuning bieden voor digitale signaal uitgave over de VGA aansluiting. Zie de handleiding van de videokaart voor de ondersteuning.* *Ga er dus maar vanuit dat het niet zo is.
capthavoc
9 jaar geleden
je hebt gelijk mr tomaat ik was zo gefocused op die videokaart dat ik
dat niet hebt genoemd dat daar hoogstwaarschijnlijk nog een converter nodig is.

Andere antwoorden (1)

1. HDMI kan direct naar DVI, HDMI kan niet naar VGA (alleen met dure converter)
2. Klopt lastiger is het om aan een videokaart met 2x VGA VGA/DVI te komen. Vaak zit er weer DVI+HDMI op.
3. 2 aansluitingen= mogelijkheid op 2x verschillend beeld.

Toegevoegd na 4 minuten:
De huidige kaart heeft volgens mij 2 aansluitingen DVI en VGA.

Dan ben je er.

DVI>VGA
VGA>VGA

Of is dat een kaart die niet in je PC past?

Je kan ook gewoon kijken of je het metalen plaatje van je videokaart kan halen en hem er dan in doen.