Hoe kan ik mijn HDD formateren zonder dat ik windows heb?

Ik heb het ook al geprobeerd doormiddel van Ubuntu, maar dit werkt ook niet. Overigens hij is vroeger gebruikt als FreeNAS.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Op het moment dat je windows gaat installeren op die schijf zal hij vragen of je de schijf wil formateren. Dat moment is vroeg genoeg om te formateren lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou eenvoudiger zijn een zinnig antwoord te geven als je zegt waar het precies misgaat.

Antwoorden (3)

Misschien moet je met ubunti proberen de partitie(s) verwijderen ipv formateren
als je er later weer windows (NTFS) op wilt zetten kun je het daarbij laten.

een windows setup dvd regelt dit later vanzelf.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb geprobeerd om alle partities te verwijderen, zoals het zou moeten werken. Daarna heb ik windows op een USB-stick gezet en pc opgestart via USB. Ik krijg dan als melding dat hij niet kan opstarten omdat de HDD een NAS storage is. :(
(Ubuntu opstarten via USB ging wel, dus het probleem lijkt mij niet in de BIOS instellingen te zitten)
capthavoc
9 jaar geleden
Ok waarschijnlijk heeft deze HDD dus geen opstart sectie
ik heb daar verder niet veel kijk op en ga er eigenlijk vanuit dat dit hardwarematig geregeld is buiten de schijf om dus er valt waarschijnlijk ook geen opstart masterbootrecord aan te maken
je kan misschien nog de opdracht fdisk /mbt proberen maar dat zal waarschijnlijk een fotumelding geven.
Dus deze schijf kan je hooguit als 2de schijf hergebruiken ?
Nou via Ubuntu moet het echt lukken hoor, echter hangt er vanaf hoe je deze drive wilt gebruiken want ik formatteer liever niet in NTFS onder Ubuntu.
Hi-Ren DVD geeft je de mogelijkheid te booten naar een Windows-PE XP waaruit je alles kunt doen. Zoek even op hiren in google
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Download Hiren's Boot cd, brand die en start een computer op met die cd. Op die cd zit een mini windowsXP. start die op en daarmee kun je de harddisk formatteren in een DOS-box.