Wat is het verschil tussen nvidia gtx 750 ti van verschillende merken?

Ik wil graag een nvidia gtx 750 ti bestellen. Maar asus heeft er bijvoorbeeld een van 150 euro en een ander merk voor 100 euro, maar wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Er is 1 1GB model. Voor de rest zijn er ietwat overklokte modellen of eerder hoger geklokt dan het referentiemodel voorschrijft. Dan zijn er nog modellen met andere koelers (of dubbele koelers) dan de standaard koeler. Je zal dan even een benchmark moeten vinden of er een significant verschil is tussen de prestaties, koeling en verbruik.

http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVqYGOiCNyam-mXlKVkBOMVCZW2ZOSWpRsZJVtZKREYgsS8xRsopWMjc1MVCKra2tBQA

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zit zelfs een passief gekoelde bij:

http://tweakers.net/pricewatch/421049/palit-geforce-gtx-750-ti-kalmx-passive-2gb.html

(dus zonder ventilator)

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/NVIDIA-GeForce-GTX-750-Ti-Roundup-EVGA-Galaxy-and-PNY-Overclocked/Battlefield

Hier worden dus drie Ti's getest tegenover de standaard geklokte Ti.

Toegevoegd na 19 minuten:
Oh en er zit nog verschil in aansluitingen. Dus:

-Verschil in klok/prestatie (vaak aangeduid met OC)
-Verschil in koeling/geluid (1 fan, 2 fan, passief)
-Verschil in aansluitingen
-Verschil in lengte kaart
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet u/je ook wat de beste in deze categorie onder de 150€ is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Theoretisch zou dat de snelste moeten zijn. Dus de bovenste in dit rijtje: http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:JYuxCoAgFEX_5c4OIkngBwQNTY3RIPqKB5Kh0VD47yktF849nBcxeUoDU_AwyCc53tjZi-MB8cu5nmO1WkqB0-4080MNKyV2NPEBU6HFA4eLUoZ5oVTb2waYBb3uJNZSygc

Andere antwoorden (1)

Er is weinig verschil op het eerste gezicht omdat alle fabrikanten gebruik maken van het referentie PCB ontwerp van nVidia voor dat specifieke type kaart(elke PCB ziet er hetzelfde uit) Echter de gebruikte componenten zoals coldcaps, power-regulatoren en koeling kunnen wél verschil in prijs/kwaliteit uitmaken.(de bijgeleverde software speelt niet zo'n rol in de prijs) Maar het onderscheid is moeilijk te maken omdat nooit duidelijk is welke fabrikant nu de duurdere componenten gebruikt voor haar grafische kaarten.... ASUS maakt altijd een goeie sier door te zeggen dat zij gebruikmaken van premium powerregulatoren terwijl dat gewoon een mainstream(i.e. no-name) componenten zijn....