Wat zet ik op mijn C of D schijf?

Ik heb net een nieuwe computer gekocht met SSD kaart 60gb. Nu is alles gedownload in men SSD schijf (c) Nu vroeg ik me af hoe ik alles van C naar D verplaats omdat er op D 1T staat. Moet ik dan alles kopieren naar D en dan mijn C map formatteren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Antwoorden (2)

Bij een ssd is het slim op je windows of je andere besturing systeem op de ssd te zetten. Bestanden als bijvoorbeeld een powerpoint. Wat je ook nog kan doen want met 60gb heb je nog ruimte over is sommige spellen bijvoorbeeld battlefield of iets dergelijks (Spel dat je vaak speelt) te installeren op je ssd dit zal laad tijden sneller maken. Hoe je je ssd en hdd moet opdelen kan je hier vinden: http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-1990718/set-default-folders-drive-hdd-keeping-drive-ssd-primary.html

Toegevoegd na 29 seconden:
* te zetten = te installeren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw hulp ! Windows 7 hebben ze op deze ssd gezet maar toen ik ernet call of duty advanced warfare op wou zetten kreeg ik de melding dat er te weinig schijfruimte voor was.. daarom wil ik meer ruimte op mijn ssd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan Windows neemt uit me hoofd ongeveer 30 gb in beslag en ik denk dat COD iets teveel is om erbij te passen. Toch is mijn advies om je Windows op je C te laten staan en dan jammer genoeg COD op je D te installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
60GB is eigenlijk ook te weinig. Windows 20-30GB. 1 Spel is al 20-50 GB. Ik zou met deze prijzen altijd voor 256GB gaan.
http://tweakers.net/categorie/674/solid-state-drives/producten/
Als het om een ssdkaart gaat is dat echt de bedoeling om alleen maar het besturingssysteem op te zetten en al de rest op de harddisk te hebben staan.

Beter is een echte ssd met voldoende schijfruimte waar je bovendien 10 à 15% van ongepartitioneerd laat. Je kan op de ssd dan besturingssysteem en software kwijt en zaken als tijdelijke bestanden e.d. zet je best op je harddisk zodat de ssd wordt ontzien. Ook pagefile zet je beter op je harddisk tenzij je deze kan uitschakelen. Hibernate schakel je eveneens best uit zodat ook dat bestand de ssd niet belast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Als het om een ssdkaart gaat is dat echt de bedoeling om alleen maar het besturingssysteem op te zetten en al de rest op de harddisk te hebben staan." Want? Waarom zijn er dan 512GB SSD kaarten? PCie:
http://tweakers.net/nieuws/93582/kingston-en-plextor-kondigen-pci-e-ssds-aan.html Of M.2 kaarten als je dat bedoelt: http://nl.hardware.info/reviews/5451/2/samsung-xp941-m2-pci-express-ssd-review-welkom-in-de-toekomst!-256gb-en-512gb-modellen