Kan ik mijn Buffalo LinkStation 210 4 TB 24 uur per dag aan laten staan?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zou de hardware dat namelijk aan kunnen,
en kost het veel geld per maand?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja, je kunt ‘m 24/7 aan laten staan, dat is de bedoeling van zo’n apparaat. Echter gelden voor harddisks een zogenaamde MTBF(Mean Time Between Failure) die zo rond de 500.000 tot wel 1.200.000 uur zijn wat opzich een indruk wekkend aantal uur is, maar dat is gebaseerd op kantoor gebruik (van 9 tot 5) en niet 24/7.
De consumptie is: 12 Watt in bedrijf, 8Watt in standby, 0.9Watt in slaapmodus.

Standaard tarief is ongeveer 0,23 euro per Kwh daar uit volgt dat:
12 Watt x 24 uur x 365 dagen = 105120 / 1000 = 105,12 kWh per jaar
Dus je NAS 24/7 aan laten staan (dus niet eens standby of slaapmodus)
kost je: 105,12 x 0,23 = 24,1 euro per jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan dit allemaal niet zeker zeggen heb het product namelijk zelf niet.
Als ik het een beetje goed heb gegoogled heeft het apparaat een standby stand dus wanneer je connect springt hij weer aan. Als je heem gewoon aan laat staan zonder de standby vebruik hij (Als ik goed heb gevonden) 22 Watt dat is zo'n (Als ik goed heb uitgerekend) 3 a 4 euro per maand.
Bronnen: