waarom willen mijn 2 monitoren niet uitbreiden?

ik heb net een splitter gekocht voor 2 vga aansluitingen en daar mijn 2 schermen op aangesloten. dan ga ik naar configuratiescherm en zie ik dat ik 2 beeldschermen heb. Dus ik selecteer ipv dupliceren uitbreiden maar er gebeurt niks behalve dat hij even laad en daarna gewoon weer terug springt
(mijn videokaart Nvidia GeForce 8400 GS) en 2 verschillende monitoren

Toegevoegd na 1 minuut:
er staat ook op configuratie scherm bij beeldscherm: algemeen niet-PnP-beeldscherm

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
6.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit gaat niet lukken omdat het 2 vga aansluitingen zijn. Je kan de scherm alleen uitbreiden als je 1 digitaal of analoog hebt. Maar hier kan ik alleen van uit gaan als je een signaalsplitter hebt. Met een optische splitter zou het wel mogelijk zijn. Hiervoor kan je beter de NVidia software gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wow, echt alles wat je zegt slaat nergens op.

Het beste antwoord

Ik zie in de documentatie van de GeForce 8400 GS dat hij in staat moet zijn om meerdere schermen aan te sturen met verschillend beeld. Dus wat jij wil moet in principe kunnen.
Maar een VGA-splitter is ervoor bedoeld om hetzelfde signaal naar twee schermen te sturen, daarmee bereik je dat dus niet. Hoe dan wel? Jouw videokaart heeft drie uitgangen, die volgens de documentatie verschillende output moeten kunnen geven. Het ene scherm sluit je dan rechtstreeks aan op de VGA-poort en voor de andere heb je een DVI-naar-VGA omzetter nodig.
In een van de andere antwoorden wordt gesuggereerd om het tweede scherm op de video-adapter van het moederboard aan te sluiten. Meestal werkt dat echter niet, omdat het moederbord geen twee videokaarten (de ingebouwde plus de GeForce) apart kan aansturen. Je krijgt het over het algemeen alleen voor elkaar wanneer 1 videokaart de beide monitoren aanstuurt en in jouw geval moet dat kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje,
Ik ga de splitter terug doen en kijken of ze een omzetter hebben van dvi-vga

Andere antwoorden (1)

Een scherm uitbreiden kan alleen als je deze rechtstreeks aansluit op je videokaart
dus over 2 poorten via je videokaart
Een splitter, kan dus alleen 2 keer hetzelfde beeld laten zien.
omdat deze dus over 1 vga poort komt
je had als je het beeld wilde uitbreiden dus niet een splitter hoeven kopen
maar, of een extra video kaart
of 1 video kaart met vga en/of dvi aansluiting.heeft je pc mischien en onboard en en inbouw videokaart ?

dus wellicht heeft je videokaart(en) al 2 poorten? waarvan 1 vga en de andere dvi ?
met een DVI VGA koppelstukje kan je makkelijk die 2 monitoren er op kwijt
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb er zelf een videokaart ingezet en ik kan er ook 1 onboard opzetten alleen dan detecteert ie ze niet
mijn videokaart kan 1 vga en 1 dvi hebben mr ik heb geen dvi kabel. Mijn moederbord opzich is slecht mr er kan ook maar 1 videokaart op worden aangesloten. bestaat er wel zoiets als een koppelstuk dat dvi omzet naar vga of werkt dat ook niet?
capthavoc
9 jaar geleden
een Dvi Vga koppelstukje is een oplossing en zijn overal te krijgen
het is inderdaad mogelijk dat de onboard videokaart is uitgeschakeld
maar als ik je verhaal hoor wordt die wel gezien ?
ook kan je eens een kijkje in het bios nemen of je de instellingen voor
onboard video kaart kan aan passen wellicht is er de instelling
in de strekking van use both card ??
Vermoed van niet maar wie weet.

http://www.evga.com/products/images/gallery/203-AD-EV01-R1_XL_1.jpg