Is 16GB werkgeheugen mogelijk in een macbook pro?

Ik heb een 'standaard' Macbook Pro 13" non Retina, mid2012 2x2GB werkgeheugen. Nu wil ik graag mijn werkgeheugen uitbreiden, maar lees heel veel verschillende dingen op internet.

In principe wil ik er 2x4GB inzetten, zoals de meeste dat doen, voor zover ik dat lees op internet. Echter heb je voor een paar tientjes meer 2x8GB. Als dit mogelijk is om te plaatsen, dan doe ik dat liever voor dat prijsverschil, echter lees ik hier veel verschillende dingen over. Sommige menen hebben het geplaatst en zijn er tevreden over, terwijl andere zeggen dat het 'verspilling' is omdat hij de 16GB niet voor 100% gebruikt.

Iemand die hier ervaring en/of verstand van heeft?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Sommige menen hebben het geplaatst en zijn er tevreden over," Vaak is dat een psychologisch ding, veel van die mensen zullen amper die 16GB echt gebruiken. Maar het voelt goed dus het zal wel goed zijn. " terwijl andere zeggen dat het ‘verspilling’ is omdat hij de 16GB niet voor 100% gebruikt." Ze zullen zeggen dat weinig mensen ooit die 16GB echt gebruiken. Behalve als je met OS-virtualisatie bezig bent zullen er weinig reallife situaties zijn waarmee je 16GB tegelijk zal gebruiken. Meer RAM in je laptop stoppen maakt hem niet sneller. Alleen als je een tekort zou hebben aan RAM. Loop je daar wel eens tegenaan? Als niet dan heeft upgraden geen positief effect.

Antwoorden (1)

Download mactracker deze geeft alle spec voor alle mac ooit uitgekomen en daar zit ook het maximale geheugen mogelijk.
het verhaal klopt wel, als ik de juiste macbook pro uit de lijst te pakken heb dan stop je er 16 gig in waarvan maar 8 gig gebruikt wordt.
je kan beter die paar tientjes houden voor iets anders.

of je moet het later weer in een andere mac willen stoppen
maar let ook op de max mhz van de bankjes mac zijn nogal zinnig wat betreft geheugen dus ik denk dat je beter het juiste kan kopen

het is niet de moeite waard er meer in te stoppen om het er later weer uit te halen
ook al zou je een ander pc vinden waar toevallig 4 gig bankjes in zitten dan nog moet je precies het goeie hebben.
capthavoc