Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe warm mag een cpu worden bij gaming van een Msi-ge70 2pc-272HQ notebook?

Hi all,

ik heb een Msi ge70 2pc-272HQ

- Windows 8.1
- i7i-4710HQ 2.50GHz - 2,50GHz
- 8 gb ram
- met als video kaart de Nvidea Geforge GTX850 2gb GDDR5
- 17,3" - 1920x1080

als ik daar op de game Battlefield 4 speel geeft mijn temperatuurmeter 92 graden aan.. Wow is dit niet erg warm? zie Foto
ik heb mijn extra cooler boost ventilator altijd aan tijdens gaming, en heb een kleine usb ventilator aan de zijkant van mijn laptop gericht naar de zijkant toe, zodat de wind zich verdeeld via onder door en op de bovenkant waar de toetsen zitten en de touche muis
(tussen de touche muis en de toetsen plus waar de uitlaat van de ventilator zit wordt het heel heet als ik er geen ventilator bij zet) hiernaast wil ik nog een Coolerpad kopen


alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is inderdaad heel warm, maar volgens testberichten kan hij dit wel hebben. Maar om hem af te koelen heb ik twee mogelijkheden gevonden: je kunt de turbo modus uitschakelen. Dan zal de temperatuur dalen. En dan zijn er mensen die extra koelpasta op de cpu en gpu smeren.
Ik geef je de link daarvan. Misschien vind je dan zelf een duidelijker antwoord op je vraag.
Normalerwijze zou je cpu langzamer gaan draaien, als ie te warm gaat worden. Dat betekent dat deze waarschijnlijk tamelijk heet mag worden. Ik geloof echter dat het niet zo goed is, want het zal de levensduur verkorten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor een laptop is het heel makkelijk oververhit te raken. Probeer is de laptop op een standaard te zetten zodat er lucht van onder uitkan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding