Hoe kan ik snel te weten komen hoeveel RAM mijn computer terbeschikking heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
6.1K

Antwoorden (4)

Dat kan op verschillende manieren.

Win 7 / vista.
Start » rechtermuisknop op Computer » Eigenschappen.

Win XP
Zelfde alleen nu via Deze Computer op het bureaublad.

Linux of eerder Ubuntu
http://www.cyberciti.biz/tips/how-much-ram-does-my-linux-system.html

Ook kun je nog externe tools gebruiken zoals HWinfo32, SIW, PC Wizard, AIDA64/Everest etc.
http://pchelper.nl/hardware-kennisdatabase-72/wat-te-doen-bij-een-vermoedelijk-hardware-56052/
(al je een systeem overzicht maakt met oa ram info (aantal latjes, snelheid ervan, grootte ed))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De makkelijkste manier is in configuratiescherm op introductiecentrum dubbelklikken daar zie je hoeveel beschikbaar ram op je computer
12 jaar geleden
Uitgaande van Windows (linux-gebruikers weten dit soort dingen vaak wel):

Op je onderbalk rechtsklikken, kiezen voor Taakbeheer en dan op het tabblad prestaties kijken bij Fysiek geheugen (Totaal)...
rose
12 jaar geleden
CTRL+ALT+DELETE ----> Taakbeheer ----> Prestaties.

Daar zie je direct hoeveel je op dit moment verbruikt en hoeveel je in totaal hebt. Je kan daar ook in de gaten houden wat er gebeurt met je ram geheugen als je iets start aangezien het realtime doorgeeft hoe de stand van zaken is in een grafiek.
Zie afbeelding van mijn ram geheugen status.