Ventilator laptop te stil is hij nu kapot?

Ik was aan het gamen op mijn laptop toen op eens mijn ventilator in een keer een hard geluid maakte en toen kwam er koude lucht uit en is de ventilator 'verdacht'stil. ook mijn FPS ging van 60 naar iets van 10-20 is mijn ventilator nu kapot?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit is heel waarschijnlijk. Je kunt de onderkant van je laptop open schroeven en kijken of er iets van de ventilator stuk is. Hij werkt niet en dat kan nooit goed zijn. Dat je FPS zo ver naar beneden ging, komt omdat de beveiliging tegen oververhitting in werking trad en de CPU nu zo langzaam mogelijk draait. Blijf je verder spelen/werken, maak je kans op een verdere oververhitting en kan o.a. de CPU doorbranden. Je zult toch moeten kijken dat de ventilator weer werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ventilators hebben de hardnekkige eigenschap dat ze geluid maken tenzij ze stuk zijn.
Geniet er van zolang het kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ook als het geluid in een keer een stuk minder is geworden op hetzelfde moment dat mijn fps naar beneden ging