Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ventilator laptop te stil is hij nu kapot?

Ik was aan het gamen op mijn laptop toen op eens mijn ventilator in een keer een hard geluid maakte en toen kwam er koude lucht uit en is de ventilator 'verdacht'stil. ook mijn FPS ging van 60 naar iets van 10-20 is mijn ventilator nu kapot?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
697

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is heel waarschijnlijk. Je kunt de onderkant van je laptop open schroeven en kijken of er iets van de ventilator stuk is. Hij werkt niet en dat kan nooit goed zijn. Dat je FPS zo ver naar beneden ging, komt omdat de beveiliging tegen oververhitting in werking trad en de CPU nu zo langzaam mogelijk draait. Blijf je verder spelen/werken, maak je kans op een verdere oververhitting en kan o.a. de CPU doorbranden. Je zult toch moeten kijken dat de ventilator weer werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ventilators hebben de hardnekkige eigenschap dat ze geluid maken tenzij ze stuk zijn.
Geniet er van zolang het kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ook als het geluid in een keer een stuk minder is geworden op hetzelfde moment dat mijn fps naar beneden ging

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding