Mijn iPhone 4s is mee gegaan in de wasmachine wat nu?

Mijn iPhone 4s is per ongeluk mee geweest met de was in de wasmaschine. De iPhone is niet beschadigd maar hij wil niet meer aan. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In een bak rijst stoppen.

Antwoorden (2)

Het beste kan je hem eerst goed schoonspoelen met schoon leiding water en daarna goed afdrogen en dan tenminste 4 dagen laten drogen zoals in eerste antwoord is gegeven. Let op, zet hem niet aan!! Elektriciteit is op dit moment niet goed voor de apparaat. Haal ook je card eruit, ook deze laten drogen. Op je kaart staat meestal gegevens die je naderhand nog op een ander apparaat kan uitlezen als jou phone het werkelijk niet meer doet. Heb je de mogelijkheid om de achterkant van je phone af te halen doe dit dan, dan kan het vocht er beter uit! Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog beter als leidingwater (zitten ook mineralen in) is om de iPhone in een bak met gedemineraliseerd water te leggen. Dit om de agressieve bestanddelen van het wasmiddel er uit te krijgen. Daarna in een bak met rijst leggen om het vocht er uit te trekken. Liefst op een werkende radiator van de verwarming (natuurlijk moeilijk in deze tijd).

Na een dag of twee pas opladen en proberen aan te zetten.