Gele vlekken in laptopscherm, wat moet ik doen?

Hoi, ik heb vorig schooljaar een nieuwe laptop gekocht voor mijn school. Maar sinds kort zie ik wanneer ik inlog en hem opstart voor school, zit er een rare, gele vlek op mijn scherm. Meestal aan de buitenkant. Maar iedere dag zit hij wel ergens anders! Dit keer rechtsonder, met een soort van rode vloed erin. Ik ga er hartstikke zuinig mee om en er zit nog geen krasje op, dus hj kan niet vies zijn. En bovendien zou dat gek zijn sinds hij steeds verandert. Weet iemand wat ik kan doen? Het is een Lenovo Yoga 510, online gekocht via BCC.
Toen ik hem pas net had was het backlight 2 keer kapotgegaan, en nu dit. Ik werd er erg gepaniekerd van want ik ben er erg zuinig op!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
9.5K

Antwoorden (1)

Zoals je zelf al zegt kan het niet aan je pixels van het scherm liggen. Er zijn 2 opties waar het aan kan liggen:

1. De videokaart

2. De bedrading die naar je beeldscherm loopt. Dit kan je eventueel controleren door je laptop op een extern beeldscherm aan te sluiten. Hiervoor heb je wel een video out op je laptop nodig.

Vanwege de beperkte ruimte in een laptop liggen alle onderdelen nogal dicht en complex op elkaar. Dit is dus niet aan te raden om zelf te vervangen als je er te weinig verstand van hebt.

Om dezelfde reden is het laten doen hiervan ook prijzig. Mocht de laptop niet meer onder de garantie vallen zou ik aanraden om het hierbij te laten mochten de kosten te hoog uitvallen. Je kan eventueel op Google kijken wat de kosten hiervan bedragen.