kan je 2 monitors aansluiten op 2 verschillende soorten aansluitingen?

hallo, ik heb een game pc. en ik wil daar 2 schermen op aansluiten. Maar mijn videokaart heeft maar 1 hdmi kabel. en ze de ene monitor heeft dvi en de andere niet. kan ik bijvoorbeeld 1 scherm op dvi aansluiten en de andere op hdmi? en lopen ze dan in elkaar over? zodat ik bijvoorbeeld 2 word bestanden tegelijk kan openen en typen?

Toegevoegd na 59 seconden:
mijn videokaart is een amd 290x 4gb

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Als je videokaart 2 aansluitingen heeft, kun je hier gewoon 2 beeldschermen op aansluiten.
Dat de ene HDMI en de andere DVI is maakt niet uit, dat gaat gewoon goed. Zo zitten mijn schermen ook aangesloten.
Zolang je videokaart het maar ondersteund.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lopen ze dan ook in elkaar over? Zodat je bijvoorbeeld 2 word bestanden naast elkaar kan zetten
Ritsuka
9 jaar geleden
Ja, dan is het 1 groot beeld. Als je 2 Word documenten naast elkaar wilt zetten, dan open je gewoon Word 2x.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en kan je dan ook instellen wat je hoofdscherm wordt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dus die monitoren geven dan 2 verschillende beelden weer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en maakt huit uit dat de schermen 2 verschillende grootes zijn?
Ritsuka
9 jaar geleden
Ja, dat kun je gewoon doen bij beeldscherminstellingen, waar je ook resolutie in kan stellen. Dan kun je zeggen wat beeldscherm 1 en 2 is
Ritsuka
9 jaar geleden
je videokaart heeft 2 aansluitingen, dan zie je het beeld gewoon als 1 doorlopend scherm eigenlijk. dus beide schermen kunnen iets anders weergeven.
Het maakt niets uit dat de schermen verschillende grootte of verschillende merken zijn, ik heb zelf ook een 21 inch en een 19 inch scherm naast elkaar staan, werkt prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hartstikke bedankt! Ik snap het nu helemaal!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hij/zei legt goed uit en snapt mijn vragen!