bij windows 7 deed de accu het prima ,nu windows 8 geinstaleerd accu in 5 minuten leeg.hoe kan dat ?

hoi ik had windows 7 op mijn laptop staan en de accu deed het prima
Ik denk ik zet windows 8.1 erop
En de accu gaat wel tot 100 % vol opgeladen
maar is naar 5 minuten leeg laptop uit
moet ik soms nog iets inschakelen of uit schakelen
wie kan mij verder helpen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het kan natuurlijk toeval zijn. Het heeft niks met de instellingen van Windows te maken, vooral wanneer de accu voorheen echt veel langer is gelopen.
Maar je zou een paar dingen kunnen doen. Bij de energie instellingen kun je de belichting instellen, wanneer de laptop op sb gaat, en eventueel cpu instellingen.
Echter zal de accu dan misschien nog zes tot zeven minuten lopen i.p.v. vijf.
Mijn vermoeden is dat de accu gewoon stuk is.