Kan ik mijn videogeheugen vergroten d.m.v. extra werkgeheugen te plaatsen?

Op mijn laptop zou ik graag SolidWorks willen draaien.

Als vereiste wordt een grafische kaart met minimaal 1 GB dedicated memory gesteld. 4Gb intern geheugen (RAM) en i5 processor.

Mijn laptop voldoet aan alle vereisten.

Maar omdat mijn grafisch geheugen afgesnoept wordt van mijn werkgeheugen (het is dus gedeelde geheugen) kom ik ofwel werkgeheugen ofwerl grafisch geheugen te kort.

Mijn vraag: Kan ik 8GB extra werkgeheugen kopen om dit tekort aan grafisch/werkgeheugen aan te vullen?

Twee kaartsloten zijn aanwezig waarvan één is opgevuld met 4GB RAM-geheugen.

Specificaties van mijn laptop ENVY Ultrabook 4-1100ed: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c03542714&tmp_task=prodinfoCategory&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&product=5316478

Elke hulp is heel erg welkom!

Thijs Bod

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je even die eisen linken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Soms kun je in het BIOS meer grafisch geheugen reserveren voor video.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat solidworks nog wel aardig zal werken op een goede gamekaart van Nvidia/AMD, maar op een ingebouwde Intel? Ik weet het niet. Het is niet mijn gebied, dus er is vast iemand die er iets meer over kan zeggen. Is er een mogelijkheid om een proefversie te draaien? Dan zie je snel genoeg wat er gebeurt. Ah http://www.solidworks.com/sw/purchase/solidworks-trial.htm Downloaden, probeer het gekste wat je kan verzinnen. houdt taakbeheer open en kijk hoeveel RAM in gebruik is. Als je ziet dat je tegen de, of op de 100% zit qua ram zou upgraden kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie nu dat er maar 4 GB totaal in je laptop zit. Zet er 4GB bij in het andere slot en pas eventueel videogeheugen-reservering aan in BIOS.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is het 2x2GB. Moet dat eruit en dan 2x4GB erin.
gvrox
9 jaar geleden
Er staat "dedicated memory" voor de videokaart, dat is dus *geen* gedeeld geheugen. Ik kan me niet voorstellen dat het daarom helemaal niet zou draaien, maar optimaal is het natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@gvrox Ja, eigenlijk is de eis een aparte videokaart met eigen 1 Gb geheugen, als het programma Solidworks checked op aparte videohardware aanwezig, dan houdt alles op...

Het beste antwoord

Eigenlijk geef jezelf al je eigen antwoord. Er wordt gevraagd naar een videokaart met 1gb dedicated memory. Hiermee voldoet jouw laptop NIET aan de eisen. Jouw laptop heeft shared memory. Je kunt weliswaar het werkgeheugen van je laptop vergroten en dat zal ook een verbetering zijn, maar het is geen vervanging van dedicated memory.
Dedicated betekent gewoonweg dat de grafische kaart dat geheugen heeft ingebouwd en geen gebruik maakt van het RAM.
Nu heb je in principe 4 GB RAM minus het geheugen dat je grafische kaart daarvan afpakt. De eisen zijn 4 GB RAM plus het geheugen van de grafische kaart...