Waarom doet mijn pc traag met gamen met de juiste instellingen?

Hallo Mensen ik heb met de kerst een HP DC7700 en er zo beetje alles aan veranderd nieuwe werkgeheugen, nieuwe nieuwe quad core processor en een nieuwe videokaart maar games zoals word of warcraft doen het nog zeer sloom, hier zijn mijn specs:

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

Video Kaart: Videokaart ATI HD5450 1GB

Geheugen: 5.5 GB

Operating System: Microsoft Windows 8 Professional Edition (build 9200), 64-bit

Ik heb ook al het stuurprogamma voor de video kaart geïnstalleerd maar ik kwam op niks uit... kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Harde schijf: 74.1 GB

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je videokaart en processor zijn niet gemaakt om te gamen. Om te kunnen gamen kun je beter een i5 of i7 processor kopen en een geforce videokaart. En je hebt ook weinig geheugen je kan dit beter upgraden naar 12 GB.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie het...
https://us.battle.net/support/en/article/world-of-warcraft-system-requirements
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12 GB is wel erg, erg veel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn al systemen met 64 GB en binnen een paar jaar is dit al niet meer genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En de meeste mensen hebben er niets aan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De CPU is wel degelijk ooit gemaakt om te gamen, althans het was een paar jaar geleden de nr1 keuze om in je gamedesktop te doen. De GPU is inderdaad nooit echt wat geweest, ook niet toen ie uitkwam. "en een geforce videokaart" Waarom altijd die ongeïnformeerde/ongefundeerde uitspraak(niet alleen bij jou, ik kom hem op GV keer op keer tegen)? Weten mensen gewoonweg niet dat AMD net zulke goede desktop GPU's maakt, vaak nog voor een betere prijs/prestatie verhouding? Is het fanboyism, of daadwerkelijke onwetendheid, of heb je een keer een probleem gehad met een specifieke AMD-kaart (zoals nog niemand dat gehad heeft met een Nvidia-kaart)? Dat de vrager profijt zou hebben van een betere videokaart is duidelijk. Er zijn ook zat geforce kaarten die de situatie alleen maar zouden verergeren. Meer RAM is alleen maar interessant als je het ook daadwerkelijk gebruikt. 12GB aanraden (bij een nieuw gamesysteem) is op dit moment niet een hele gekke. Er zijn al games die 8GB kunnen gebruiken. Wellicht dat er binnen een jaar een met 12GB komt, hoewel de 8GB(recommend eis) wel vrij nieuw is. Mocht de vrager dit mobo+CPU houden en alleen de GPU vervangen zou 12GB overdreven zijn. Het gros van de games kan helemaal niks met 8GB. Als je nooit meer dan 8GB RAM in gebruik hebt is 12GB net zo zinloos als 64GB of 512GB.
Het grootste struikelblok is je videokaart. Ook voor een grafisch zwakke game als WoW wordt al een 4830 geadviseerd (recommended). Alles zwaarder dan WoW (en dat is elke game behalve Sims 3 zo'n beetje) zal al helemaal moeilijk worden. De videokaart die je toen hebt aangeschaft was op dat moment al een budgetmodel van 1 of 2 generaties oud. In december 2011 koste deze ~30 euro en nu nog maar ~25 euro.
Een Nvidia GTX 750ti of een AMD Radeon R9 270 zou al wonderen doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat een puntje van aandacht is, is je geheugen. 5,5GB(dat is een vreemde hoeveelheid, niet per se weinig)? Ik gok dat je wat hebt lopen mixen en matchen. Niet dat dat niet kan, maar twee identieke 4GB reepjes zouden een verbetering kunnen zijn. Kijk wel goed dat je weer DDR2 koopt in deze DDR3 markt.

Toegevoegd na 9 minuten:
een 4830 is stukken beter dan een 5450. De grap is namelijk dat je naar het tweede getal moet kijken om een indicatie te krijgen(hoger is beter). 8 vs 4 dus.

Toegevoegd na 8 uur:
Wellicht dat het verwijderen van een van je RAM-reepjes ook al zinvol zou zijn. 2x2GB (zelfde snelheid) in de juiste sloten(bekijk de handleiding van je moederbord) zou beter zijn dan.

2X2GB @800Mhz
1GB @677Mhz
512MB @533Mhz

(ik verzin wat waardes)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou de MSI R7 240 4GD3 LP op een goede keus zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Althans verduidelijk deze zin eens: maar games zoals word of warcraft doen het nog zeer sloom, Mag ik daar een "(laat staan games als Call of Duty X / Battlefield 3/4 / Elder Scrolls V / Thief)" achter denken. Of is WoW idd alleen het spel waar we hier over spreken? Daarnaast is een 4GB kaart kopen met een zwakke chip totale onzin. Zo'n kaart zal dat waarschijnlijk nooit kunnen gebruiken. Je koopt dan een kaart voor 70 euro terwijl je dan net zo goed de 40 euro kostende 2GB versie zou kunnen kopen. Ik zou uit een van deze of vergelijkbaar krachtige kaarten kiezen als je niet veel meer dan 70 euro wil betalen. http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:q1bKL0pJLQouSE32TFGy0jXUUSpITE8NzqxKVbIyNDAAcosyk1N9EyuAXDM4NzMPorYYqM8tM6cktahYyapaycgIRJYl5ihZRSuZmRoaKekAKRMTIGVuamEKoowNzMA8M3MwZWyqFFtbWwsA
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wow en battlefieldplay4free zijn eigenlijk de 2 spellen die ik alleen maar speel ik ben de rest van de tijd buiten of op het werk is er een kaart die een beetje in de prijsklasse valt en die geen stroom van de psu nodig heeft?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:PYvLCoMwEEX_5a5TyMNEmQ8odNGVy9JF0KEERCVKKZX8eycuurmHc-EcWPLIuV95uI2gi1FY44v79GWQ0Vo0p4Hv8QPq_pZmUCO2SXZN0855Ax2wtu47TqAHgjcWStA0gtZ3vsLpcFpoTziPZ1Fw2uqazsteUyNnKT8 Ja
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aii bedankt man! als ik een van die kaarten koop denk jij vrijwel zeker dat die games gaan lukken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga er wel vanuit. Anders zal het toch eens tijd worden je Moederbord+CPU+RAM te gaan vervangen. Je kan dan deze videokaart weer meenemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik had met kerst die pc gekocht is een HP small from factor ik had er toe nog een Celeron processor in(LGA 775), had een paar dagen daarnaar mij RAM vervangen en een paar maanden later had ik een Core 2duo 2.0 ghz gekocht en nou heb ik een Quad core. Kan het ook aan het moederbord liggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag ik vragen wat je voor die CPU's hebt neergelegd? Hoop 2dehands koopjes. Waarom heb je toen niet voor een goede kast met huidig moederbord gekozen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
was toen iets van 30 euro... ik ben druk met werk of ik ben buiten ik zit minimaal achter de pc, ik wilde eerst ook deze games niet spelen maar voor een paar uurtjes zijn ze tof maar ik wil ze ook goed spelen... heb een zin om nog eens een paar honderd euro neer te leggen, mijn vraag was eigenlijk: Als ik die nieuwe video kaart koop lopen deze games dan weer soepel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga er wel vanuit. Anders zou je nog even kunnen kijken of die rare RAM combi (volgens mij is het iig een bijelkaar gemikt rommeltje) veranderen naar gewoon 2 reepjes(2x2GB=4GB?) in de juiste sloten een positief effect heeft. Ik heb verder niet gekeken of alle gelinkte videokaarten in jouw kleine kast passen, je zal zelf even rustig de maten moeten bekijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb eens ik mijn moederbord gekeken voor die RAM ik heb 2x 2 GB Ram maar ik zie 3 witte gleufjes en 1 zwarte... zou het helpen als ik de zwarte leeg laat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kan je dan 5,5 GB hebben? Hoe je je geheugen exact moet zetten staat in de handleiding van je moederbord. Kan je merk/type vinden?