Hoe kan het dat mijn nieuwe beeldscherm het niet doet?

Hallo, Vandaag heb ik een nieuwe Acer monitor gekocht. maar hij doet het niet. Ik heb alle kabels op de goede wijzen aangesloten. het enige waarvan ik denk waarom hij het niet doet: Ik heb mijn vorige monitor met een hdmi kabel aangesloten op mijn pc. nu gebruik ik een VGA-Kabel (15Pins) ligt dat aan de instellingen van mijn computer?
graag uw reacties want het is zeer vervelend

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb ook nog een DVI ingang op mijn monitor zitten en pc.. alleen is dat verschillend.. Eentje met een vierkantje op het eind.. en de ander een streepje.. en ik vind daar geen goede kabel voor, kan er ook een kabel op die alle twee pakt?

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb ook nog een DVI ingang op mijn monitor zitten en pc.. alleen is dat verschillend.. Eentje met een vierkantje op het eind.. en de ander een streepje.. en ik vind daar geen goede kabel voor, kan er ook een kabel op die alle twee pakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit de VGA aansluiting achterop je PC wel direct naast je HDMI output die je eerder gebruikte? Wel bijzonder dat je een VGA-only scherm gekocht hebt. VGA is langzaam aan aan het verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de aansluitingen zitten 5cm uit elkaar. maar je ziet bij de vga ingang wel een beeldschermpje staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke type ACER is het ?
NB Krijg je het BIOS evt. wel in beeld ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Acer K242HLBD, en nee er staat geen signaal dus krijg geen bios te zien
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sluit de monitor evt aan op een andere desktop of laptop. Als ie het daar wel doet, dan weet je dat monitor en kabel OK zijn, en ligt het probleem bij je videokaart(instellingen). NB
De monitor heeft ook een DVI aansluiting, kun je die niet gebruiken ? Indien nodig evt. met een DVI naar HDMI adapter. Betere kwaliteit dan de oude VGA standaard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zal ik eens proberen. als dat niet lukt ga ik een Dvi kabel halen.
jullie horen nog van me

Het beste antwoord

probeer met een ander ga scherm, kabel en pc te achterhalen aan welke van die drie het ligt door deze onderling om te wisselen. Als het aan de pc ligt kijk dan of je mss in het bios of in de driver een andere video-output moet selecteren.

Wat die dvi betreft: als dat niet past wil dat zeggen dat het niet compatibel is. Er bestaan nl verschillende dvi-versies. Waarschijnlijk heeft je pc een digitale dvi-uitgang en je monitor een analoge dvi-ingang. Wil je dat dit signaal dus van digitaal naar analoog converteren moet er een apparaatje tussen geplaatst worden dat dit doet. Meestal zijn dat apparaatjes waar je dan ook nog een usbpoort voor nodig hebt om stroom uit te trekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel, heb me een klein tussenstujhe gekocht en hij doet het!
ook andere mensen bedankt voor het reageren

Andere antwoorden (1)

Het zou niet moeten uitmaken waar je je monitor aansluit aan je computer. De mijne had zo'n stekker met schroefjes waardoor hij er niet zomaar uit kon vallen. Kijk naar de stekker die aan je monitor zit en steek hem in een ingang van de computer die past. Een HDMI-ingang heeft volgens mij meer met een TV-aansluiting te maken. Een TV is eigenlijk ook een soort monitor. Misschien is jouw computer in de veronderstelling dat hij een TV weergeeft.

Toegevoegd na 1 dag:
Maak een foto van de aansluitingen van je pc en neem je monitor mee naar de zaak waar je hem hebt gekocht. Misschien is het niet mogelijk om hem aan die pc te hangen. (Kan me niet voorstellen, maar ja) en vraag anders je geld terug. Dat ding moet het gewoon doen. Je hebt recht op een goed werkend product, dat is vastgelegd in het consumentenrecht.